ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
שורש הסכסוך

מדוע נמנע צה"ל מלגייס כ-2,000 מלש"בים

צה"ל נמנע מלגייס קבוצה ענקית של כ-2,000 מיועדים לשירות ביטחון (מלש"בים) שיש להם רישום פלילי - בגלל עימות מול משטרת ישראל על העברת נתונים

מדוע נמנע צה"ל מלגייס כ-2,000 מלש"בים
תרגיל צבאי בעמק החולה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

עד לפני מספר חודשים, המשטרה נהגה להעביר באופן קבוע ומסודר לצה"ל פירוט מלא על כל מלש"ב בעל רישום פלילי: מה חומרת העבירות המיוחסות לו, היכן עומד התיק נגדו, האם צפוי להיות מוגש כתב אישום ועוד. בהתאם למידע, צה"ל היה בוחר האם לגייס את המלש"ב ולאן. לאחרונה, מסיבות שלא ידועות, המשטרה מסרבת למסור את הנתונים לצבא - ובלית ברירה צה"ל פשוט לא מגייס את אותם נערים כ-2,000 במספר. כך מדווח דורון קדוש בגלי צה"ל.

קדוש מציין שצה"ל הוא הזדמנות גדולה עבור הנערים האלה - ואינספור פעמים הוכח שגם אם כנער הסתבכת עם החוק, בצה"ל אפשר לפתוח דף חדש ואתה יכול להפוך גם לקצין ומפקד מעולה. הדוגמה הבולטת ביותר היא כנראה תא"ל במיל' אסף צלאל, הנער שהסתבך עם המשטרה, שירת כטייס קרב והגיע עד לתפקיד ראש חטיבת התקיפה של צה"ל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לגל"צ: "משטרת ישראל פועלת ומעבירה את המידע הקיים המותר על פי החוק לצה"ל, ואופן תהליך העברת המידע עבר הסדרה בחודשים האחרונים. בימים אלה עובדים על תכנית שתייעל את התהליך ותביא לצמצום החסמים".

מדובר צה"ל נמסר: "לפני מספר חודשים בוצע עדכון והסדרה בשיטת העבודה בנוגע לתהליך זה, ולכן הוא אורך זמן ממושך יותר מבעבר. צה״ל עובד על מנת למצוא פתרון לנושא ולקצר את התהליך כולו".

חיילים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד