ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

בלי חתרנים: נתניהו פיטר את לפיד ולבני

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים לשעה 20:00 בערב, ובמקביל הודיע על פיטוריהם מהממשלה של יו"ר יש עתיד ושר האוצר יאיר לפיד ויו"ר התנועה ושרת המשפטים ציפי לבני • "לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה והעומד בראשה" • לפיד: "צעד מבוהל ובלתי אחראי"

צלם:פלאש
צלם:פלאש צילום: פלאש90

לאחר התייעצויות שהתקיימו בשעות האחרונות בלשכת ראש הממשלה לאור המשבר הקואליציוני ובשאלת פיטורי שרי יש עתיד והתנועה, הנחה בשעה האחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט להוציא מכתבי פיטורים לשר יאיר לפיד ולשרה ציפי לבני.

מלשכת רה"מ נמסר: "בשבועות האחרונים, לרבות ביממה האחרונה תקפו השרים לפיד ולבני בחריפות את הממשלה בראשותי. לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה והעומד בראשה. רה"מ יקרא לפיזור הכנסת בהקדם כדי ללכת לעם ולקבל ממנו מנדט ברור להנהיג את ישראל".

בשעה 20:00 הערב יכנס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בלשכתו, בה ישיב לשאלות התקשורת.

'יש עתיד' הגיבה לפיטורים: "ראש הממשלה כשל בניהול מדינת ישראל ובטיפול בצרכים של הציבור הישראלי. האקט המבוהל של פיטורי השרים הוא מעשה של פחדנות ואיבוד עשתונות.

"צר לנו כי ראש הממשלה בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת שתסב נזק לכלכלה ולחברה הישראלית והכל מתוך שיקולים פוליטיים קטנים, חולשה וכניעה לחרדים, לחברי מרכז ולקבוצות אינטרסים. בשיחה שנערכה בין רה"מ ליו"ר מפלגת 'יש עתיד', אמר לפיד: "אני מצפה ממך שתנהג באחריות ותפסיק לגרור את צה"ל ולוחמיו למערכת הבחירות ולצורכיך הפוליטיים".

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה לפיטורין כי, "אינני מבינה כיצד הגיעו לפיד ולבני לנקודה המבישה והמשפילה שבה נבעטו החוצה בידי ראש הממשלה נתניהו, במקום להבין כבר לפני זמן רב שאין יושבים בממשלה שדרכה עומדת בסתירה גמורה להבטחות שהבטיחו לבוחריהם. עם זאת, האחריות להתנהלותה המבישה והמנוכרת כליל לציבור של הממשלה הזו היא אך ורק על כתפיו של נתניהו, אשר הנהיג וניהל את ממשלתו באופן כושל, והניח לגורמים קיצוניים בממשלתו להשתלט עליה ולהכתיב את סדר יומו. לציבור בישראל מגיעה ממשלה שסופרת אותו".

יו״ר ועדת הכנסת, ח״כ יריב לוין מהליכוד אמר כי, "התלמידים לפיד ולבני קיבלו היום שיעור בדמוקרטיה: מי שיושב בממשלה ופועל נגדה, לא יכול להמשיך לכהן בה. אולי בזכות השיעור הזה הם יחכימו וילמדו לשלב את אותה הדמוקרטיה גם במפלגות בראשן הם עומדים״.
נתניהו פיטורין לבני לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד