כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברחו מהירי ונהרגו מהאש

לפחות 125 בני אדם נהרגו בפיצוץ בתחנת דלק מאולתרת

לפחות 125 הרוגים מפיצוץ כאשר פליטים ארמנים נמלטו ממובלעת בארמניה. הפיצוץ ביום שני הרס תחנת דלק בנגורנו קרבאך שנמצאת במאבק בין ארמניה ואזרבייג'ן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות 125 בני אדם נהרגו בפיצוץ ביום שני בלילה בתחנת דלק מאולתרת ששימשה פליטים אתניים ארמנים, הפיצוץ אירע כאשר אלפים ביקשו להימלט מהמובלעת השנויה במחלוקת של נגורנו קרבאך שהותקפה על ידי אזרבייג'ן, כך לפי הרשויות המקומיות, בכירים אמריקאים ביקרו בארמניה בשל המשבר ההומניטרי המשפיע על תושבי האזור.

עשרות אנשים נמצאים במצב אנוש עם כוויות קשות וזקוקים לפינוי דחוף מהמובלעת שבה הסיוע הרפואי מינימלי, כך מסר משרד הבריאות של ממשלת ארמניה, אנשים רבים עדיין נעדרים בעקבות הפיצוץ.

לפי גורמים מקומיים, הפיצוץ והשריפה אירעו בחנות דלק ביום שני בלילה, כאשר מאות פליטים עמדו בתור לקבלת דלק לרכביהם כדי לעזוב את נגורנו קרבאך.

אלפי ארמנים אתניים עזבו את המובלעת בעקבות מתקפה צבאית בשבוע שעבר של אזרבייג'ן שהביסה את הרשויות הארמניות המקומיות והחזירה את שלטונה של אזרבייג'ן באזור.

למעלה מ-28,000 בני אדם עברו מנגורנו קרבאך לארמניה מאז יום ראשון, כך לפי הודעת ממשלת ארמניה. יש חשש שכל אוכלוסיית המובלעת המוערכת ב-120,000 עשויה לנסות לברוח בימים הקרובים.

 

אזרבייג'ן ארמניה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד