כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זעמה על הביקורת נגדה

צפון קוריאה על מנהיג הדרום "בחור עם מוח דמוי זבל"

המדינה המבודדת בעולם קוראת למנהיג דרום קוריאה 'בחור עם מוח דמוי זבל' כשהיא תוקפת את הנאום שלו. הוא אמר כי דרום קוריאה "לא תשב בחיבוק ידיים אם צפון קוריאה ורוסיה יסכמו עסקות נשק" שיהוו איום על הדרום

צפון קוריאה על מנהיג הדרום "בחור עם מוח דמוי זבל"
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

צפון קוריאה כינתה את נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול "בחור עם מוח דמוי זבל" ו"אידיוט דיפלומטי", כשהיא תקפה אותו על כך שבנאום באו"ם הוא פרסם אזהרה על העמקת הקשרים הצבאיים של צפון קוריאה עם רוסיה.

בנאום בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר, אמר יון שדרום קוריאה "לא תשב בחיבוק ידיים" אם צפון קוריאה ורוסיה יסכמו עסקות נשק שיהוו איום על הדרום.

נסיעתו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און לרוסיה מוקדם יותר החודש כדי לפגוש את הנשיא פוטין ולבקר באתרים צבאיים מרכזיים עוררה דאגה בינלאומית לגבי נסיון של צפון קוריאה לקבל טכנולוגיות גרעיניות ונשק מתוחכמות בתמורה לחידוש מלאי הנשק הקונבנציונלי של רוסיה שהתרוקן כתוצאה מהמלחמה עם אוקראינה.

"בוגד הבובות יון סוק יאול, אפילו בעצרת הכללית ה-78 של האו"ם, השמיץ בזדון את היחסים בין צפון קוריאה לרוסיה", מסרה סוכנות הידיעות הקוריאנית המרכזית הרשמית של הצפון.

מבלי להתייחס לדאגות לגבי עסקת נשק אפשרית עם רוסיה, צפון קוריאה מסרה שזה "די טבעי" ו"זכות לגיטימית" למדינות שכנות לשמור על קשרים הדוקים זו עם זו.

"זה מובן מאליו שבחור כזה עם מוח דמוי זבל לא יכול להבין את המשמעות העמוקה והעצומה של התפתחות יחסים ידידותיים של צפון קוריאה עם רוסיה", נמסר: "אף אחד בעולם לא יקשיב להתקף ההיסטרי של הבוגד יון סוק יאול, 'אידיוט דיפלומטי' ו'מנכ"ל לא כשיר'" נכתב בהודעה.

כזכור ארה"ב ודרום קוריאה הזהירו כי רוסיה וצפון קוריאה יתמודדו עם השלכות אם יעשו עסקאות נשק תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות כל סחר בנשק עם צפון קוריאה. רוסיה, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, אישרה את החלטות האו"ם הללו.

ארצות הברית צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד