ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לא מדברים עם האמריקאים

גיסו של נסראללה תקף את ארה"ב על הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור

בכיר בארגון חיזבאללה, נתן ראיון לסוכנות ידיעות איראנית. הוא תקף את ארה"ב על הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, הוא אמר שאף פקיד של חיזבאללה לא ינהל בשום פנים ואופן שיחות עם 'האויב הציוני'

גיסו של נסראללה תקף את ארה"ב על הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור
נסראללה ותומכי חיזבאללה צילום: רשתות חברתיות

ופיק ספא איש ביטחון לבנוני ובכיר בארגון חיזבאללה, המקורב למזכ"ל הארגון חסן נסראללה, ונשוי לאחותו, משמש כראש מנגנון ביטחון הפנים המרכזי ומפקד היחידה לקשרי חוץ. ספא נתן ראיון לסוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' המשמשת שופר של המשטר האיראני. הוא תקף את ארה"ב על הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, הוא אמר שאף פקיד בכיר של חיזבאללה לא ינהל בשום פנים ואופן שיחות או ילחץ יד עם ממשלת ארה"ב או עם 'האויב הציוני'.

לרגל יום השנה ה-17 למלחמת לבנון השניה, סיפר ספא, הידוע בתפקידו הבולט כמנהל המשא ומתן הראשי של חיזבאללה בתיקים מדיניים וצבאיים שונים על המשא ומתן של ישראל עם לבנון.

בתשובה לשאלה על ההסכם בשנה שעברה על תיחום הגבולות הימיים בין לבנון לישראל בתיווך אמריקאי, והתחלת חיפושי נפט על ידי חברה צרפתית-קטרית במים לבנוניים, אמר ופיק ספא, "חיזבאללה תמך בעמדה הרשמית של ממשלת לבנון מלכתחילה, ורק לאחר שראה את הסטייה של האויב הציוני בתחילת תהליך ניצול משאבי האנרגיה, החליט לחייב את ישראל לכבד את זכויות הלבנונים".

בהתייחסו לאיומים של ישראל בשל אוהלים שהקימו אנשי חיזבאללה בדרום לבנון, הוא אמר: "ישראל התלוננה תחילה בפני כוחות יוניפי"ל על האוהלים שהקימה ההתנגדות בשטח לבנון. וביקשו מהם ללחוץ על ההתנגדות לסגת. לאחר שהיו עדים לאדישות ההתנגדות, הם נקטו באיומים והאריכו שוב ושוב את המועדים שלהם, והראו כי חסרה להם היכולת הצבאית להתמודד עם ההתנגדות. בסופו של דבר, הם גם דיברו על נחיצות המו"מ בנושא זה. זה מדגים בבירור את כוח ההרתעה של חיזבאללה".

בנוגע לסירובו ללחוץ יד לקצין מודיעין אמריקני בלבנון במהלך אירוע פומבי, הוסיף ספא, "חיזבאללה מאמין שהוא אינו יכול לנהל מו"מ או לשתף פעולה עם שני גורמים: האויב הציוני וממשלת ארה"ב".

הוא המשיך להסביר את המצב מנקודת מבטו ואמר, "גישתו של חיזבאללה כלפי ממשלת ארה"ב תמיד הייתה עקבית. למרות המאמצים המתמשכים של גורמים אמריקאים לשלוח מתווכים למשא ומתן בין ארה"ב וחיזבאללה, נסראללה הדגיש בעקביות כי ממשלת ארה"ב הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור ומתנגדת לו, לכן אפילו לא נברך אותם, שלא לדבר על לנהל משא ומתן".

 

לבנון חסן נסראללה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד