כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כך הגיב הנתבע

הרב תובע על לשון הרע את מנהיג המחאה

משה רדמן אובטבול מראשי המחאה נגד הממשלה, נתבע על ידי הרב אלי סדן בסך של 150 אלף שקלים בגין דברים שאמר עליו. רדמן הגיב בזלזול לתביעה: "הרב אלי סדן הגזען, המיזוגן, ממחוללי ההפיכה המשפטית ושנאת הדמוקרטיה"

הרב תובע על לשון הרע את מנהיג המחאה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

ראש מכינת 'בני דוד' ביישוב עלי, הרב אלי סדן הגיש תביעת לשון הרע נגד משה רדמן-אבוטבול, מראשי המחאה נגד הממשלה, לאחר שטען כי הרב תומך בסרבנות. כך דווח ב'מעריב'.

לפי הדיווח הרב סדן דורש ממשה רדמן במכתב התביעה פיצוי כספי בגין הוצאת לשון הרע בזדון בסך של 150,000 שקלים, או לחילופין "בלבד ורק אם ייקבע כי הנתבע לא הוציא דיבתו של התובע בזדון", לחייב את הנתבע בפיצויים בסך של 75,000 שקלים, ללא הוכחת נזק, "בגין ביצוע עוולה של הוצאת לשון הרע". כמו כן, מתבקש רדמן בכתב התביעה לפרסם הבהרה בכתב בחשבון הטוויטר שלו, בה יודגש כי הדברים שאמר לא היו אמת וכי הוא חוזר בו מהם.

לא רק שלא חזר בו, משה רדמן-אבוטבול התייחס לתביעה בחשבון ה-X שלו ועלב ברב סדן: "הצטערתי לשמוע שהרב אלי סדן הגזען, המיזוגן, ממחוללי ההפיכה המשפטית ושנאת הדמוקרטיה (מוזמן לתבוע גם על האמירות האלו שהן גם כן בחזקת ״אמת דיברתי״), בוחר לתבוע אותי על כך שציינתי שהוא, כמו דב ליאור ואחרים קראו לסרבנות בצה״ל סביב ההתנתקות ובכלל" כתב רדמן.

משה רדמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

לדבריו, "יהיה מעניין לשמוע את תשובותיו של הרב (שמכינתו ממומנת על ידי כספי המיסים של כולנו וידיו בכל - מהפוליטיקה, דרך גרעינים תורניים, הרבנות הצבאית ועוד…) להרבה שאלות ותהיות שעולות מהשיעורים שלו בנוגע לסרבנות, בנוגע למיזוגניה, לגזענות, לחתירה תחת הדמוקרטיה ועוד".

"למקרה שהרב אלי שכח, תקנות המכינות הקדם צבאיות קובעות מפורשות שמכינות שמוכרות על ידי המדינה צריכות לעמוד בתנאים שונים, בין היתר: ״לחנך את חניכי המכינה לנאמנות למדינת ישראל ולהזדהות עימה כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, כמשמעה במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של מדינת ישראל, ולאהבת העם והארץ".

"נתראה בבית משפט, איך אומרים ״אור השמש הוא חומר החיטוי הכי טוב״…". כך רדמן-אבוטבול בתגובתו.

תביעת לשון הרע משה רדמן הרב אלי סדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד