כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מסר לבן גביר

ראה"מ נתניהו: "עלינו לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו"

ראה"מ נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנורמליזציה מול סעודיה ואמר: "דברים שהיו דמיוניים לפני כמה שנים, מתרחשים עכשיו". נתניהו התייחס במרומז לתפילה שהשר בן גביר צפוי לקיים מחר בת"א: "צריך לבחור בברכה ולא בקללה, עלינו לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו"

ראה"מ נתניהו: "עלינו לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו"
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה למאמצים לכונן שלום עם סעודיה ואמר: "דברים שהיו דמיוניים לפני כמה שנים, מתרחשים עכשיו".

נתניהו הוסיף: "אתמול חיים כץ נחת בסעודיה. אנחנו טסים מעל פני סעודיה כבר כמה שנים טובות. אנחנו מדברים על חיבור תשתיות. זה לא קרה מעצמו, זה קרה משום שהיינו צריכים להיאבק במשך שנים על שינוי הקונספציה. היינו צריכים לשכנע רבים מתוכנו, ולאחר מכן גם את חברנו האמריקאים - לעקוף את הווטו הפלסטיני". 

ראש הממשלה הבהיר: "אנחנו מחויייבים לפעול להרחבת מעגל השלום, ואנחנו עושים זאת תוך כדי שמירה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, ובראשם הביטחון. היינו צריכים להוכיח את הנחישות והעוצמה שלנו בהתייצבות מול התוקפנות וההתגרענות של איראן באזור. ולהוכיח את עצמנו כמעצמה טכנולוגית וכלכלית. הדברים האלה הביאו את הסכמי אברהם". 

נתניהו התייחס במרומז לתפילה שהשר בן גביר צפוי לקיים מחר בתל אביב ואמר: "צריך לבחור בברכה ולא בקללה, עלינו לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו".

בפתח ישיבת הממשלה מתחו השרים שלמה קרעי ועידית סילמן ביקורת על דיון הנבצרות שצפוי להתקיים מחר בבג"ץ.

קרעי אמר: "מה שיקרה מחר בבית המשפט העליון הוא חסר תקדים. בג"ץ הולך לבטל את הבחירות ולומר שאין דמוקרטיה בישראל כי היועמ"שית תוכל להגיד לראש הממשלה ללכת הביתה. זה בלתי מתקבל על הדעת. מקווה שבבג"ץ יתעשתו ולא יובילו אותנו לפי התהום הזה. הכנסת לא תוכל לאפשר זאת".

ישיבת ממשלה בנימין נתניהו סעודיה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד