ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
המתיחות הבטחונית

הפרות סדר בגבול עזה: המגעים להפסקת אש - ללא הצלחה

ברקע המשך הפרות הסדר והפרחת בלוני התבערה מגעים להשגת רגיעה נמשכים אך לא נושאים פרי | צה"ל תקף אתמול ברפיח שבדרום הרצועה 

הפרות סדר בגבול עזה: המגעים להפסקת אש - ללא הצלחה
הפרות הסדר בגבול עזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

גורמים המעורים בפרטי המגעים להשגת רגיעה ברצועת עזה, שישראל מנהלת באופן עקיף דרך המתווכים המצרים והקטארים, מדווחים כי הם לא נושאים כל פרי בשלב זה, כך דווח בגל"צ. הסיבה היא בשל העובדה שישראל לא מוכנה להגדיל באופן מיידי את מכסת הפועלים בתמורה לרגיעה.

עם זאת, יש היתכנות שמהלך כזה יתבצע בהמשך, או שתהיה הצהרת כוונות ישראלית לתת הקלות נוספות לרצועה בעתיד. בשלב זה מה שנמצא על השולחן הוא החזרת המצב לקדמותו - כלומר פתיחה מחודשת של מעבר ארז. במידה ואכן המגעים יצלחו ייתכן שזה יקרה כבר ביום ראשון של חול המועד סוכות.

צה"ל תקף אתמול עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה, ברקע המשך הפרות הסד האלימות על הגדר לאורך כל השבוע. בסך הכל ביצע צה"ל 3 תקיפות מהאוויר ומהיבשה לאורך הרצועה.

נזכיר כי במהלך יום הכיפורים צה"ל תקף פעמיים ברצועת עזה, בעקבות המשך שיגור בלוני התבערה לשטח ישראל והפרות הסדר האלימות על הגדר. התקיפה הראשונה בוצעה עם כניסת יום כיפור והשנייה זמן קצר לפני צאת הצום.

סמוך לכניסת הצום תקף צה"ל באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. העמדות נמצאות במרחב המוקדים אל בוריג׳ וג׳באליה, בהם התקיימו הפרות סדר אלימות, ממוקד אל בוריג' הושלך מטען לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

עזה התחממות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד