ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
זה תאריך היעד

עכשיו זה רשמי: ישראל נכנסה לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית

ארה"ב הודיעה רשמית כי ישראל נכנסה לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית. בקרוב ישראלים יוכלו להיכנס לארצות הברית ללא הצורך להמתין לקבלת ויזה מהשגרירות. ישראלים יצטרכו למלא טופס מקוון ותוך 72 שעות יקבלו אישור כניסה לארה"ב ל-90 יום

עכשיו זה רשמי: ישראל נכנסה לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית
נוסעים בנתב"ג צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ישראל התקבלה לתוכנית פטור מויזה לארה"ב, כך הודיע ​​ממשל שביידן וזאת לאחר שנים של מאמצים של שתי הממשלות. הישראלים יידרשו, מעתה ואילך, למלא רק טופס באינטרנט מספר ימים לפני יציאה לנסיעת תיירות או עסקים לארה"ב עד 90 יום.

ארה"ב עדיין זקוקה לזמן כדי להכין את המערכות האלקטרוניות שלה לכניסתה של ישראל למערכת, אך גורמים רשמיים בממשל ביידן שתדרכו את הכתבים לקראת ההודעה הרשמית אמרו כי הם מצפים שהכל יסתדר עד ה-30 בנובמבר.

פקידי ביידן שתדרכו את הכתבים הבהירו כי ארה"ב תמשיך לעקוב אחר עמידתה של ישראל בדרישות הפטור, וארצות הברית שומרת לעצמה את הזכות להשעות או להפסיק את חברותה של ישראל בתוכנית.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן שכשגריר בוושינגטון יזם מול הממשל האמריקני את המהלך לכניסת ישראל לתכנית הפטור מויזה, אמר בתגובה להודעת הממשל האמריקאי: "אני שמח וגאה, שהיוזמה שהובלתי כשגריר ישראל בארה"ב- מסתיימת היום בהצלחה היסטורית שרבים שותפים לה וסייעו בה. בשעה טובה ישראל מצטרפת למועדון המדינות, שאזרחיהן נהנים מפטור מויזה בכניסה לארה"ב. מתן הפטור מייצג את הקשר המיוחד ואת הברית האיתנה בינינו לבין ארצות הברית ושם קץ לתהליך המשפיל והארוך, שאזרחי ישראל היו צריכים לעבור, כשהם רוצים לבקר בארצות הברית. בתחילת 2021 הקמתי צוות משותף עם השר להגנת המולדת מיורקס, זיהינו ומיפינו את המכשולים ודחפתי לשינויים הנדרשים והיום בשעה טובה - השינוי ההיסטורי קורה. אני מודה לכל מי שהיה שותף לתהליך הזה וכמובן לנשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן על מחוייבותו לבטא את הקשר המיוחד בין מדינותינו".

ויזה לארצות הברית ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד