כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"בהמשך למדיניות המשרד"

קיבלה את האישורים: השינוי החדש של רשת מאפיות אנג'ל

רשת המאפיות אנג'ל החלה לצרוך גז טבעי, לאחר שקיבלה את האישורים הנדרשים ממשרד האנרגיה והתשתיות | המהלך יפחית את השימוש בדלקים מזהמים בתעשייה

קיבלה את האישורים: השינוי החדש של רשת מאפיות אנג'ל
לחם של מאפיית אנג'ל צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מאפיית אנג'ל בלוד, הגדולה ביותר בארץ, החלה לצרוך השבוע גז טבעי במקום גפ"מ. זאת, לאחר שקיבלה את כל האישורים הנדרשים ממשרד האנרגיה והתשתיות, וזאת בהמשך למדיניות המשרד לחבר מפעלים וצרכנים גדולים לרשת החלוקה של הגז הטבעי על מנת להפחית את השימוש בדלקים מזהמים בתעשייה.

קו החלוקה שמגיע למאפייה יוצא מאזור מפעל "נשר מלט", כאשר אורכו עומד על כ-8 ק"מ והוא עובר בסמוך ללוד בצידה המזרחי של העיר. צריכת המאפייה תעמוד בשלב הראשון על מאות קו"ב לשעה. מאפית אנג'ל בלוד הייתה בין המפעלים הראשונים בארץ לחתום על הסכמים למעבר לגז טבעי וסיימה את הסבת מתקניה לגז טבעי כבר לפני כמה שנים. כעת, הודות למאמצי רשות הגז ומשרד האנרגיה, המאפיה מתחילה בהדרגה להפעיל את שאר המתקנים בגז טבעי.

חיבור המפעל לרשת החלוקה התאפשר הודות לתכנית ההאצה לפרישת רשת החלוקה של רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות, תכנית במסגרתה נותן המשרד קדם מימון לחברות החלוקה עבור פרישת מקטעים וחיבור צרכנים לרשת. משרד האנרגיה והתשתיות מעודד מעבר לשימוש בגז טבעי בתעשייה כמקור אנרגיה עיקרי, כחלק מיעדי משק האנרגיה לשנת 2030. הגז הטבעי מעניק יתרונות רבים לצרכן ולמשק.

יוסי אל- עזרה, מנהל אגף אסדרה, רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות אמר: "ההתחברות של מאפיית אנג'ל בלוד לרשת חלוקת הגז הטבעי התאפשרה באמצעות סיוע במימון של רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות ובאמצעות חברת סופר אנג'י שפעלה לחיבור המאפייה. הכניסה לעיר לוד תאפשר לצרכנים נוספים בעיר להתחבר לרשת חלוקת הגז הטבעי. החיבור לגז טבעי מאפשר חיסכון בתשומות האנרגיה והתייעלות באנרגיה בכדי להפחית את הפלטות המזהמות באזור וליהנות מאוויר נקי יותר".

 

מאפיית אנג'ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד