כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הצורך התייתר"

בן גביר מבטל את התפילה שתוכננה בכיכר דיזנגוף בתל אביב

השר בן גביר הודיע הערב במפתיע כי הוא מבטל את תפילת המחאה שתכנן למחר בכיכר דיזנגוף בת"א שתוכננה להיערך במחאה על אירועי יום כיפור. "שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב"

בן גביר מבטל את התפילה שתוכננה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בעלי צילום: Flash90

חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע הערב (רביעי) במפתיע כי הוא מבטל את קיומה של תפילת ערבית מחר בכיכר דיזנגוף בתל אביב במחאה על האירועים הקשים ביום הכיפורים בו קיצוניים משמאל פוצצו תפילה שנערכה במקום.

מסביבתו של השר בן גביר נמסר כי לאור הודעת מובילי מחאת השמאל הקיצוני, לפיה לא יחזרו על הפעילות האנטישמית אותה ביצעו ביום הכיפורים, בה פעלו לגרש יהודים מתפללים מהמרחב הציבורי והעברת מחאתם מהמקום בו התכוון להתפלל - החליט השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הצורך לקיים את אירוע התפילה ביום חמישי הקרוב התייתר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב. יש לנו מדינה יהודית אחת - בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".

לאחר המהומות בתל אביב בליל יום הכיפורים ברחבי תל אביב בטענה להפרדה בין גברים ונשים, סקר שערך מכון 'קנטאר' ופורסם ב'כאן 11', קבע כי רוב הישראליים בעד הפרדה מגדרית בתפילות במרחב הציבורי.

על פי הסקר, רוב הציבור בעד לאפשר אירועים בהפרדה - 47% שענו כי לאפשר אירועים בהפרדה, לעומת 34% שאמרו שיש לאסור על כך. גם רבע מהחילוניים (25%) וממצביעי האופוזיציה (24%) תומכים בכך.

בסקר נוסף של פרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'חדשות 13' עלה כי 49% מהציבור תומכים בתפילה בהפרדה לעומת 40% שמתנגדים. 10% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 73% תומכים בהפרדה. בנוסף, נשאלו הנסקרים האם המחאה בעקבות ההפרדה בתפילה הייתה מוצדקת: 58% השיבו שהיא הייתה לא מוצדקת, לעומת 26% שסברו אחרת. 16% השיבו כי הם לא יודעים.

לפי הסקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל ופורסם ב'חדשות 12', 48% מהציבור תומכים בתפילות בהפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי הפתוח מול 42% שמתנגדים לכך. 10% השיבו כי הם לא יודעים.

כזכור, עימותים פרצו בין מפגינים למתפללים בערב יום הכיפורים בתל אביב. אנשי ישיבת 'ראש יהודי', שארגנו תפילה המונית בכיכר דיזינגוף, הציבו מחיצה מאולתרת בין נשים וגברים, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון.

על פי הדיווח, עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת 'כל נדרי', ומענו את קיום התפילה במחאה על ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי. תוך זמן קצר התלהטו הרוחות בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. על פי הדיווח, אחד המפגינים נעצר לכמה שעות. מהומות נרשמו גם במוקדי תפילות עם הפרדה מגדרית בחיפה.

עוד דווח, כי לקראת סיום הצום, אירעו הפגנות נוספות מול אירועי תפילות בהפרדה בתל אביב ובמוקדים נוספים בארץ. במתחם "גינדי TLV" התפתח עימות פיזי לאחר שמתפלל הכה את אחד המפגינים במקום. אחת המתפללות התעמתה עם מפגינים וזעמה על כך שמנעו ממנה להתפלל בהפרדה.

תל אביב איתמר בן גביר הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד