י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חברי הנהלת 'הצלה' התברכו אצל גדולי הרבנים לקראת השנה החדשה

בעיצומם של הימים הנוראים ערכו יו"ר ארגון הצלה ומנכ"ל הארגון סבב ביקורים במעונם של גדולי הרבנים בני ברק וראשי הישיבות ● חברי הנהלת הצלה פרטו בפני הרבנים את מערך הפעילות המוגבר בתקופת החגים והקפדה על הלכות שמירת השבת 

חברי הנהלת 'הצלה' התברכו אצל גדולי הרבנים לקראת השנה החדשה
ראשי הצלה אצל הרבנים צילום: באדיבות המצלם

לצד יציאתם מהשגרה של אלפי בחורי ישיבות ותלמידי התתי"ם, חופשת החגים עלולה להוביל לסכנות ואסונות רבים ל"ע. בין פדיון כפרות לבניית הסוכה, כשאווירת החגים נישאת באוויר של עיר התורה והחסידות בני ברק, עלו ראשי ארגון 'הצלה' למעונם של גדולי הרבנים להתברך לקראת השנה החדשה ולבקש את ברכתם כי תקופת בין הזמנים תעבור בשלום.

מי שהשתתף בסבב ביקורי הרבנים היו יו"ר ארגון הצלה הרב אשר שלומוביץ, מנכ"ל הצלה הרב יעקב יוזעף וחברי הנהלת הארגון קמב"צ הארגון מנחם אינדיג, חיים ברגמן, מיכאל קקון ואשר ברדה.

חברי הנהלת הצלה עלו להתברך אצל מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שליט"א, ומרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א ראשי ישיבת סלבודקה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א ראש ישיבת פונוביז', הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש ישיבת אורחות תורה ואצל רבני העיר בני ברק, הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א והגאון הגדול רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א

מרן ראש הישיבה הגאון רבי דוב לנדא ביקש להודות באופן אישי לראשי הארגון העל החייאה מוצלחת שביצעו מתנדבי הצלה בחתנו של אחד מראשי ישיבת סלבודקה. "מדובר באברך תלמיד חכם ומתמיד עצום", שיתף ראש ישיבת סלבודקה בהתרגשות. "זכות התורה תעמוד לכם, אתם עושים דברים גדולים מאד".

גם במעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש התקבלו ראשי הצלה בחמימות רבה. "יהי רצון שלא תהיה לכם עבודה" ברך הגרמ"ה הירש "אבל אתם מבחינת מקדשי שם שמיים ברבים".

חבר מועצת גדולי התורה הגר"ש שטיינמן התרגש מהמאמץ שעושים ראשי הצלה להכשיר חובשים יראי שמיים הבקיאים בהלכות שבת וברך בהתרגשות: "אני מתפלל שלא תהיה לכם עבודה כלל וכלל". על סדרת השיעורים אותו מוסר רב הארגון הרב שטרן הוסיף הגר"ש שטיינמן: "זכות גדולה היא שיש לכם רב כזה גברא רבא אשר אפשר לסמוך עליו בכל ענין".

בהמשך עלו חברי המשלחת אל רבה של העיר בני ברק הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א. חברי ארגון הצלה פרטו בפני הרב לנדא על תגבור מערך המתנדבים בתקופת החגים ועל פעילות הארגון מסביב למעגל השנה.

הגרי"א לנדא הביע התעניינות רבה בכל נושא שמירת שבת ושיבח את הנהלת הצלה על העסקת גוי של שבת בשורות הארגון המונע חילולי שבת מיותרים. חברי 'הצלה' שיתפו את רבה של בני ברק על סדרת השיעורים העוסקים בעניין הלכות שבת וחג אותם מוסר רב הארגון הפוסק הרב שמואל אליעזר שטרן למתנדבי הצלה.

בסיום הביקור ברך הרב לנדא את ראשי הצלה והמתנדבים הרבים על מסירות נפשם למען הצלת חיים. "בימים אלו שאנו מבקשים מהקב"ה שיציל את עם ישראל בכלל וכל איש מישראל בפרט, הזכויות הרבות של מתנדבי הצלה בוודאי יעשו רושם וילמדו זכות על עם ישראל.

ביקור נוסף התקיים אצל רבה הספרדי של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א חברי הנהלת 'הצלה' פרטו בפני הרב על מקרי ההצלה הרבים בהם זכו מתנדבי הארגון להציל חיי אדם, בהם מקרים שאירעו ממש לאחרונה בבני ברק.

לדברי יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ: "ועשית ככל אשר יורוך זהו עקרון הבסיס המנחה אותנו מאז הקמת הארגון. דבריו של הגר"ש וואזנר זצוק"ל שביקש שכל מתנדבי הצלה ילמדו הלכות שבת, ממשיכים עד היום עם סדרת השיעורים שאנו מקיימים בבית מדרשו של רב ארגון הצלה. אני נרגש כי בפרוס השנה החדשה זכינו לברכתם ותמיכתם של רבני ברק להמשיך לעסוק בהצלת חיים תוך שמירה מוקפדת על גבולות ההלכה".

הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד