כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע מאורעות יום הכיפורים

נשיא המדינה הרצוג: "להפיק לקחים ולגלות אחריות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום בעצרת המרכזית במלאות 50 שנים למלחמת יום כיפור: "חצי מאה אחרי מלחמת יום הכיפורים החברה הישראלית משוסעת ומקוטבת, אולי יותר מאי פעם, והמשבר שמלווה אותנו כבר תשעה חודשים - קורע אותנו"

נשיא המדינה הרצוג: "להפיק לקחים ולגלות אחריות"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום בעצרת המרכזית לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים בלטרון. הרצוג אמר בין היתר: "מלחמת יום הכיפורים צרבה בבשרנו לקחים רבים שמלווים אותנו מאז. תמיד להיות זהירים, תמיד להיות מוכנים לתרחישים הקשים והמסוכנים ביותר, להקשיב לדעה מנוגדת ולבחון אותה לעומק, ובה בעת להיות פתוחים וקשובים מספיק – כדי לא להחמיץ אף הזדמנות לשלום. אבל מלחמת יום כיפור לימדה אותנו משהו נוסף. היא לימדה אותנו מה המשמעות של חוסן לאומי, שיכול לעמוד איתך גם עם אלפי חללים ונפגעים, ואת חשיבותן של אחוות לוחמים ושל חברה מלוכדת בעת צרה וצוקה".

עוד הוסיף הנשיא: "חצי מאה אחרי מלחמת יום הכיפורים החברה הישראלית משוסעת ומקוטבת, אולי יותר מאי פעם, והמשבר שמלווה אותנו כבר תשעה חודשים - קורע אותנו, ופוגע באופן ישיר בחברה, בכלכלה ובביטחון הלאומי שלנו. בימים האלה, בעיצומם של חגי תשרי – בין יום הכיפורים לחג הסוכות - אין חולק על כך שאנחנו בשעת חירום פנימית אמיתית. אין חולק על כך שזו שעה לחשבון נפש, להפקת לקחים, לגילוי אחריות".

יחד עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט נאם אף הוא הערב בעצרת המרכזית לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. בנאומו, גלנט התייחס להתפתחויות האחרונות בגבול רצועת עזה: "הערב הזה, חשוב שנזכיר לגורמי הטרור בעזה את יחסי הכוחות האמיתיים בין צה"ל לבין חמאס ושותפיו".

עוד הוסיף: "איננו רוצים בהסלמה ואיננו שואפים ללחימה, אבל אם נגיע למצב בו נדרש לפעול, יהווה מבצע "מגן וחץ", תזכורת עבור כל גורם טרור באשר ליכולותיה של מערכת הביטחון. אם יפגעו אזרחי ישראל או חיילי צה"ל, לא נהסס להפעיל את מלוא העוצמה העומדת לרשותנו, כדי להבטיח את ביטחונם של האזרחים, ולהשיב את השקט לגזרה", כך לדברי שר הביטחון.

יואב גלנט מלחמת יום הכיפורים יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד