כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סין ושוודיה סייעו

חייל אמריקני שרצה להישאר בצפון קוריאה, הוחזר לארה"ב

החייל האמריקני טראוויס קינג שנשאר בצפון קוריאה מרצונו וניסה להימנע מלחזור לארה"ב, טס חזרה לארה"ב מצפון קוריאה. התקשורת הממלכתית הצפון קוריאנית דיווחה כי המדינה החליטה "לגרש" את קינג, שנכנס לשטחה במהלך סיור באזור הביטחון המשותף בין צפון ודרום קוריאה

חייל אמריקני שרצה להישאר בצפון קוריאה, הוחזר לארה"ב
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

חייל צבא ארה"ב טרוויס קינג חזר היום לארה"ב לאחר שחצה לקוריאה הצפוני, כך לפי דובר מחלקת המדינה מתיו מילר.

"אנו מעריכים את המסירות של הצוות הבין-משרדי שעבד ללא לאות מתוך דאגה לשלומו של קינג. בנוסף, אנו מודים לממשלת שוודיה על תפקידה הדיפלומטי ולרפובליקה העממית של סין על הסיוע במעבר של קינג", כך אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בהצהרה.

שחרורו של קינג מראה הצלחה דיפלומטית נדירה ביחסים בין ארה"ב וצפון קוריאה. המאמצים לחלץ אותו הגיעו בזמן מתוח במיוחד, פקידים אמריקאים הזהירו לאחרונה בפומבי את צפון קוריאה מפני אספקת נשק לרוסיה למלחמה שלה באוקראינה. מוקדם יותר החודש נסע קים ג'ונג און מצפון קוריאה לרוסיה לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ארה"ב גם גינתה את צפון קוריאה בשל סדרה של ניסויי טילים בליסטיים שמטרידים במיוחד את דרום קוריאה.

ביום רביעי, התקשורת הממלכתית הצפון קוריאנית דיווחה כי המדינה החליטה "לגרש" את קינג, שנכנס לשטחה במהלך סיור באזור הביטחון המשותף בין צפון ודרום קוריאה ביולי. בדיווח נאמר כי "חקירה צפון קוריאנית לגבי קינג הסתיימה".

קינג הועבר מצפון קוריאה לשגריר ארה"ב בסין ניקולס ברנס בסין, כך לפי מילר. שני פקידים אמריקאים אמרו ל-CNN כי קינג הובא על ידי שיירה שוודית לגשר הידידות על הגבול בין צפון קוריאה לסין. הוא יצא משם לארה"ב. קינג צפוי להגיע למרכז הרפואי הצבאי בסן אנטוניו עם שובו לארה"ב, כך אמרו שני פקידים אמריקאים.

כזכור קינג, חייל זוטר מכוחות ארה"ב בקוריאה, התמודד עם האשמות תקיפה בדרום קוריאה והיה אמור להיות מודח מהצבא האמריקני עם שובו לפורט בליס, טקסס.

אבל בזמן שהוא עבר במכס ביולי האחרון, הוא לא עלה למטוס כמתוכנן. מלוויו לא יכלו ללוות אותו עד השער כדי לוודא שעלה. במקום זאת, הוא הזמין סיור עם חברה פרטית שמבצעת סיורים באזור הביטחון המשותף בתוך האזור המפורז, המפריד בין צפון ודרום קוריאה.

בעוד תיירים התעסקו בצילום תמונות, קינג רץ ללא הסבר מעבר לשטח של צפון קוריאה, עד ראייה באותו סיור ופקידים אמריקאים שמכירים את המקרה אמרו, כי בניגוד לרוב האזור המבוצר בכבדות, לקו הגבול בפועל בין צפון ודרום קוריאה אין מחסום פיזי.

קינג ניסה בתחילה להיכנס לאולם צפון קוריאני באזור הביטחון המשותף, כך אמר אחד הגורמים האמריקאים. אבל הדלת הקדמית הייתה נעולה - אז הוא רץ לחלק האחורי של הבניין, ואז הוא נלקח לתוך טנדר והורחק משם על ידי שומרים צפון קוריאנים, אמר הפקיד.

צפון קוריאה ארצות הברית דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד