כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות כמה מקרים

ריקול למיליוני מכוניות: חשש להתלקחות בנסיעה וחניה

מחשש שדליפת נוזל בלמים תגרום לקצר חשמלי ולשריפה במנוע, חברות 'יונדאי' ו'קיה' מכריזות על ריקול של מיליוני מכוניות בארצות הברית. עד כה הגיעו לידי החברות מקרים בודדים שלא גרמו לפגיעות בנפש | אלו הם הדגמים הבעייתיים ושנות הייצור

ריקול למיליוני מכוניות: חשש להתלקחות בנסיעה וחניה
מכוניות מיובאות בחניון בנמל אילת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ענקיות הרכב 'יונדאי' ו'קיה' הודיעו על ריקול של כ-3.4 מיליון כלי רכב בארצות הברית, בשל סכנה לשריפה במנוע. החברות ציינו כי עד להשלמת התיקונים על בעלי המכוניות לחנות בשטח פתוח, הרחק ממבנים. כך דווח ב'כלכליסט'.

החברות ציינו כי דליפה של נוזל בלמים עשויה לגרום לקצר חשמלי - דבר שעלול להצית שריפה. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב שמכונה 'NHTSA' הודיע לבעלי הרכבים כי עליהם למלא אחרי המלצות היצרניות, ולחנות בשטח פתוח והרחק ממבנים מחשש להתלקחות הרכב.

חברת 'יונדאי' מסרה כי הגיעו לידיה 21 מקרים של שריפה ועל 21 מקרים נוספים הקשורים להתחממות - כולם התרחשו מאז 2017 וקשורים לריקול.

אילוסטרציה. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

'קיה' מסרה על לפחות 10 מקרים של שריפה או של התכה. למרות זאת החברות לא דיווחו על מקרים שבהם הבעיה הובילה לתאונות או גרמה לפגיעה גופנית כלשהי.

ב'כלכליסט' מציינים כי הריקול של 'קיה' ברחבי ארצות הברית כולל כ-1.73 מיליון מכוניות מהדגמים סורנטו, סול, ריו, אופטימה, K900, ספורטאז', קדנזה, פורטה ורונדו. שנות הייצור הרלוונטיות הן 2010 עד 2017. כאמור לפי החברה, החשש הינו מקצר שייגרם ביחידת הבקרה האלקטרונית ההידראולית (HECU) עקב דליפת נוזל בלמים, מה שעלול לגרום לשריפה במנוע בזמן חניה או נסיעה.

גם 'יונדאי' תזמן למוסך 1.64 מיליון מכוניות בארה"ב מהדגמים אלנטרה, ג'נסיס קופה, סונטה היברידית, אקסנט, אזרה, ולוסטר, סנטה פה, אקוס, וראקרוז, וטוסון. שנות הייצור הרלוונטיות הן 2011 עד 2015. החברה ציינה כי דליפת נוזל בלמים במערכת ה-ABS עלולה ליצור קצר חשמלי שיגרום לשריפה גם תוך כדי נסיעה.

ריקול Hyundai קיה (KIA) יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד