י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יש תשתית להעמדה לדין של בכירי כ.א.ל. לשעבר

בכירים בחברה חשודים בשורה של עברות פליליות, במסגרת חקירה שנוהלה על ידי להב 433

יש תשתית להעמדה לדין של בכירי כ.א.ל. לשעבר

יחידת להב 433 (יאח"ה) בשיתוף כוח המשימה למאבק בתופעת ההימורים באינטרנט, סיימה בימים אלה את החקירה בעניין חברת כרטיסי אשראי לישראל בע"מ (חב' כ.א.ל) וחשדות לביצוע עבירות על ידי בכירים לשעבר בהנהלת החברה ומעורבים נוספים הקשורים בחברה.

חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונה של מבקר הפנים מטעם קבוצת דיסקונט ובמהלכה עלה, כי לאור התפתחות הסחר המקוון החלה חב' כ.א.ל לחדור לשוק סליקת כרטיסי אשראי בינלאומית של עסקאות שבוצעו באתרי אינטרנט.

מממצאי החקירה עולה כי במסגרת פעילות זו, בין השנים 2007-2010, ביצעו לכאורה החשודים בחב' כ.א.ל, באמצעות חברת הבת – כ.א.ל אינטרנשיונל, הונאה בהיקפים נרחבים כלפי ארגוני האשראי הבינלאומיים. החשודים פעלו לסליקת עסקאות של אתרי הימורים באינטרנט בקידודים כוזבים הנחזים להעיד על היות בית העסק מעניק שירות שונה מהימורים, פעלו לסגירה ופתיחה מחדש של אתרים במטרה להסתיר את היקף ביטול העסקאות בבתי עסק אלו וזאת תוך ביצוע עבירות מרמה והלבנת הון.

העסקאות הבלתי כשרות הגדילו את היקפי הפעילות העסקית של כ.א.ל במיליארדי שקלים ובנוסף גרפו החשודים לכיסיהם סכומי כסף גבוהים שמקורם בכספי עבירה.

החקירה השתרעה על פני מספר רב של מדינות ויבשות וכללה פעולות חקירה רבות ובכלל זה, חיפושים, חקירת עשרות רבות של עדים וחקירת חשודים. בינהם נחקרו באזהרה, בחשד לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון - המנכ"ל דאז של חב' כ.א.ל בועז צ'ציק וכן המנכ"ל דאז של כ.א.ל אינטרנשיונל.

בסופה של החקירה נמצא כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, לקיחת שוחד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון כנגד חברת כ.א.ל, מנכ"ל כ.א.ל לשעבר, מנכ"ל חב' כ.א.ל אינטרנשיונל בע"מ לשעבר ומעורבים נוספים אשר פעלו מטעם גופים וחברות פרטיות בביצוע הפעילות הפלילית כאמור.

ר' האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, קיבל את עמדת ר' להב והיחידה החוקרת והנחה על העברת התיק למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה.
כ.א.ל חקירה פלילי הימורים להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד