כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסכנות האורבות לנו במהלך חג הסוכות מהם חשוב להיזהר

לאור האסונות שהתרחשו בעבר בתקופה זו שאנשים קיפחו את חייהם או שניזוקו בגוף או ברכוש בעיקר במהלך בניית ופירוק הסוכה, לפניכם מספר כללי זהירות נחוצים בימים אלו, שבאם נקפיד עליהם, נוכל למנוע צער מיותר, ובכך יעזור השי"ת להינצל מכל מכשול נזק וצער בגוף ובנפש

הסכנות האורבות לנו במהלך חג הסוכות מהם חשוב להיזהר
מאה שערים ערב סוכות פ"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לקראת ימי חג הסוכות הבאים עלינו לטובה, ולאור האסונות שהיו בעבר בתקופה זו שאנשים קיפחו את חייהם או שניזוקו בגוף או ברכוש בעיקר במהלך בניית ופירוק הסוכה, ארגון 'אמת יעקב' בעזרת ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מפרסם מספר כללי זהירות נחוצים בימים אלו, שבאם נקפיד עליהם, נוכל למנוע צער מיותר, ובכך יעזור השי"ת להינצל מכל מכשול נזק וצער בגוף ובנפש, ושלא תהיה מצווה נשגבה זו בכלל "מצוה הבאה בעבירה".

א. בבנייה ובפירוק הסוכה בקומות גבוהות מן הקרקע, לא יטה או ישעין את גופו החוצה בין באוויר מעל לגדר ובין על דופן הסוכה בגובה שמעל לגדר שאפשר שאינה מהודקת כראוי, שחלילה לא ייפול מטה על ידי כך, וכן יקפיד שלא ייפול חפץ כבד למטה בין בבניה ובין במהלך החג, מחשש שיפגע בעוברים ושבים.

ב. כשעולה על סולם יוודא שהוא יציב וחזק, עדיף שימוש באזיקונים מאשר ברגים, יש להרחיק מקדחה/מברגה חשמלית, וברגים למיניהם מהישג ידם של ילדים, שימוש במסור חשמלי וכדו' רק ע"י מומחה בעל ניסיון.

ג. בעת בנייה ופירוק הסוכה לא יעבוד אחרי השעה 23:00 בדברים המרעישים, שבשעות אלו האנשים נשים וטף כבר נמים את שנתם ושלא יכשל בגזל שינה.

ד. יש לוודא שכל חיבורי החשמל תקינים, מוגני מים, ללא חיבורים חרוכים, יש לעדיף תאורת לד תקני ולהימנע מאילתורים, חשוב להרחיק את התאורה מהסכך, ביציאה מהסוכה חשוב לכבות את כלל השימושים בחשמל בסוכה, שלא תיגרם חלילה קצר או שריפה. אם מכניסים מאוורר לסוכה, יש לוודא שהוא תקין ויציב שלא יתפסו חלילה אצבעותיהם של הילדים הקטנים, ומעדיפים לתלות את המאוורר.

ה. טיפוס על עץ מהווה סכנה של ממש, גיזום עצים להכשרת הסוכה, גיזום סכך או קצירת לולבים, יעשה ע"י בעלי מקצוע או עם כלים מיוחדים בעלי מקל ארוך שניתן לגזום בעמידה על הקרקע.

ו. את הסכך יש לקשור עם חוטים מגידולי קרקע, או על ידי קורה מעץ מעל הסכך שמהודקת היטב לקורה שמתחת לסכך, ובכך ימנע התעופפות הסכך ברוח על עוברים ושבים. ויקפיד בעת בניית הסכך שלא לעלות על מעקה מרפסת או סולם לא יציב שלא יבואו ויחקו אחריו הילדים הקטנים.

ז. בחג בסוכות עצמו יקפיד שלא להדליק נרות בסוכה כלל פן תתפשט האש בסוכה ויבואו לידי סכנה, ולא ישים תנורי חימום, שכן אירעו בעבר מקרים חמורים של שרפות במהלך ימי החג והביאו לפיקוח נפש, וכן גרמו לחילול שבת ויו"ט בכדי לכבותם, והמשפחות עצמם חגם נהפך ליגון ולמאכולת אש, אלא ידליקם בתוך ביתו במקום שבו מכינים צרכי האוכל, ואם אפשר ידליק הנרות בחלון הפונה לסוכה, כדי שיגיע אורם לסוכה. ונכון יהיה להשאיר מטף לכיבוי אש בסמוך לסוכה.

ח. בעת פירוק הסוכה יבדוק אחריו שלא ישאיר ברגים או מסמרים שמזיקים לילדים קטנים ולכלי רכב מבלי דעת.

והנוהג ככל האמור יזכה לקיים מצוות סוכה בשלימות, והנשמר למטה שומרים עליו מלמעלה, ויה"ר שלא ישמע שוד ושבר בגבולנו, ונזכה ליישב בסוכת עורו של לוויתן במהרה בימינו אמן.

ט. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.

בניית סוכה סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד