ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סגולה לשמירה

כל הסודות מאחורי סגולת הערבה החבוטה

את הערבות נוהג הגר"ש גלאי שליט"א להעניק במיוחד ל'קופת העיר', כדי שזו תחלק את העלים כסגולה לשמירה עבור התורמים. זאת, כפי שנהג מורו ורבו רשכבה"ג רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל

כל הסודות מאחורי סגולת הערבה החבוטה
הגר"ש גלאי עם הערבות צילום: באדיבות המצלם

רבים משוחרי תורתו ותלמידיו של מרן הגר"ש גלאי שליט"א, משתדלים להתפלל עמו ביום 'הושענא רבא'. זהו יום שבו עבודת הקודש של עמוד התפילה של דורנו, פורצת החוצה ונראית לעין כל. הרטט והקדושה המרחפים באוויר בית המדרש מרטיטים את הלבבות, ומלהיבים את הנשמה לתפילה ולעבודת ה' תמה וטהורה.

לקבלת ערבה לשמירה הקליקו כאן>>>

אחר תפילת שחרית ואמירת הלל מגיע שלב ההקפות, בחיל וברעדה מסובב מרן את ה'בימה' כשבידיו ארבעת המינים, בעודו לבוש ב'קיטל' הלבן. הוא זועק בקול גדול את ה'הושענות', בזו אחר זו. למענך אלוקינו, למען אמיתך, חבוקה ודבוקה בך, נתונה למכים וסובלת סבלך, עוד תפילה, עוד תחינה למען הכלל והפרט.

ובשיא, אחרי הזעקה והתחינה מגיע השלב שבו מקיים רמן את מנהג הנביאים הנודע, וחובט חמישה בדים של ערבה בקרקע בית המדרש.

מנהגו של מרן הגר"ש שליט"א לחבוט ב'מורביות של ערבה', ענפים גדולים ובשרניים שאליהם היו מחוברים אלפי עלים.

ובכח חביטת חמשת הבדים, נמתקות חמש הגבורות העליונות, כפי שכתבו המקובלים, ונגזרות גזירות טובות על עם ישראל, בפרנסה, בשידוכים, בילדים חיים וקיימים לכל חשובי הבנים, בהצלחה והרחבת הדעת בכל העניים.

את הערבות נוהג מרן שליט"א להעניק במיוחד ל'קופת העיר', כדי שזו תחלק את העלים כסגולה לשמירה עבור התורמים. זאת, כפי שנהג מורו ורבו רשכבה"ג רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שאף סמך את ידיו על ראשו של מרן הגר"ש גלאי להיות שליחו הנאמן להתפלל על תורמי 'קופת העיר' – הקופה שמרן זצ"ל טטיפח והחשיב מאוד במשך עשרות שנים, ואף היה מכנה בכל עת מצוא את התרומה ל'קופת העיר: "הצדקה המהודרת ביותר".


מי שמעוניין ב'שמירה עילאה' מאת מרן הגר"ש גלאי שליט"א, ורוצה שהעלה המיוחד לסגולה, ילווה אותו לכל מקום אליו הוא פונה, מוזמן להצטרף לשרשרת התורמים 'לצדקה המהודרת ביותר', ולזכות בעלה מיוחד של ערבה.
זאת ההזדמנות שלכם להתחבר לאותו מעמד מיוחד, לקחת בו חלק על ידי רכישת עלה אחד מאותם עלים ירוקים שזוכים להפוך לכלי שרת ולקיום מצווה חשובה כל כך על ידי עמוד התפילה של הדור. עלה זה ילווה אתכם כל ימי חייכם, לשמירה, להגנה, ולכל הדברים הטובים.

לקבלת ערבה לשמירה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד