ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"רק הפרומו למה שנראה"

ישראל וגרמניה חתמו על עסקת נשק, גלנט הזהיר מאיראן

שרי הביטחון של ישראל וגרמניה חתמו על מסמך ההתנעה של עסקת מכירת מערכת ההגנה חץ 3. גלנט: "המלטים האיראנים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו למה שנראה, אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש"

ישראל וגרמניה חתמו על עסקת נשק, גלנט הזהיר מאיראן
מערכת חץ 3 צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט חתם היום (חמישי) עם שר ההגנה הגרמני פיסטוריוס ומנכ"לי המשרדים על מסמך ההתנעה של עסקת מכירת מערכת ההגנה חץ 3. גרמניה התחייבה להעביר באופן מיידי 600 מיליון דולר לתחילת ייצור המערכת בישראל.

שר הביטחון גלנט אמר: "80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים".

גלנט התייחס בדבריו לאמברגו הטילים על איראן שצפוי לפוג בחודש הבא והזהיר: "המלטים האיראנים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו למה שנראה, אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש".
 
לדבריו, "לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים מתקדמים, כל זאת לצד המרוץ להשגת נשק גרעיני צבאי. למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות".

על דרישות הגרעין של סעודיה אמר: "אני ומערכת הביטחון עוסקים מתחילת השנה בנושא הזה. נעשה כל מאמץ לגדר את הסיכונים ולוודא שאנחנו פועלים בכיוון נכון ואחראי.

אחרי שגופי הביטחון יגבשו את עמדותיהם, מערכת הביטחון תיתן תשובה אחראית ורצינית שלוקחת בחשבון את הפוטנציאל הנכון וגם מנסה לגדר את הסיכונים. אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ על מנת למצות את הפוטנציאל שטמון בעסקה הזו", כך גלנט.

גרמניה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד