י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דליפת נפט בערבה: "מהחמורים בתולדות המדינה"

הנפט דלף כתוצאה מתקלה בצינור נפט כ-20 ק"מ מצפון לאילת, וזרם לאורך קילומטרים • המשרד להגנת הסביבה יפתח בחקירה

צינור הנפט, צילום: חטיבת דובר המשטרה
צינור הנפט, צילום: חטיבת דובר המשטרה צילום: חטיבת דובר המשטרה

"תוצאה ישירה של תכנון לקוי"
גם רשות הטבע והגנים צפויה לפתוח בחקירה ולבדוק את הנסיבות ותאמוד את הנזקים. "מדובר בנזק שהוא איום ונורא", העריך דורון ניסים, מנהל מחוז אילת של רשות הטבע והגנים. "זה אמנם לילה ואנחנו עדיין לא יודעים מה היקף הנזק, אבל אנחנו מעריכים שאלפי קובים של מזוט (דלק נוזלי – ע"ח) נשפכו למלחת עברונה, שזה אחד האזורים החשובים ביותר בערבה הדרומית".
ממפלגת הירוקים נמסר: "הנזק הסביבתי מן הדליפה היא תוצאה ישירה של תכנון לקוי שלא מתחשב בסביבה. בתכנון נכון נזקים כאלו היו יכולים להימנע. העובדה שבזמן אירוע כזה אין שר להגנת הסביבה היא כישלון חמור של ראשון הממשלה, אנחנו קוראים לראש הממשלה למנות מיד שר, שיטפל באירוע ובתוצאותיו".

ניסים הסביר אמש את גודל הסכנה הסביבתית. "בשמורת עברונה יש 280 צבאי נגב. יש שם את הריכוז הגדול ביותר של צבאי הנגב. מעבר לכך, יש בשמורה 17 אלף דונם חורש של עצי שיטה. אנחנו לא יודעים עדיין מה הנזק לצבאים עצמם. נוכל להתחיל לאמוד את זה רק מהבוקר, אבל אין ספק שזה יכול לגרום לתמותה של עצים לנזק לקרקע ואנחנו מקווים שבבוקר נוכל להיות קצת יותר אופטימיים".

גם בצד הירדני הושפעו מהדליפה. כלי התקשורת במדינה השכנה דיווח כי כמה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת חומרים רעילים שהביאו עמן הרוחות שהגיעו לעקבה מכיוון מערב. כמו כן, דווח על פינוי של אזורי מגורים. לפי הרשויות בעקבה, רמת זיהום האוויר בעקבות הדליפה הגיעה לכ-80%, בעוד שבשגרה היא מתחת ל-30%.





נפט צינור דליפה ערבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד