ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר הסערה

עיריית ת"א שללה מ'ראש יהודי' את ההיתרים לקיום אירועים בחג הסוכות

לאחר המהומה שנערכה במהלך תפילת יום הכיפורים של ארגון ראש יהודי החליטה העירייה כי ההיתר שניתן לארגון לקיום אירועים במהלך חג הסוכות יבוטל | העירייה: "חוששים שקיום אירועי בתקופה הקרובה, יביא להתלקחות נוספת, אשר תחולל שוב הפרות סדר ציבורי בעיר"

עיריית ת"א שללה מ'ראש יהודי' את ההיתרים לקיום אירועים בחג הסוכות
תפילת מוצאי יו"כ בת"א צילום: ראש יהודי

לאחר שאמש ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, זימן לשימוע את ראשי ארגון 'ראש יהודי' שארגן את התפילה ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף, כעת מתפרסם כי בתום השימוע הוחלט כי ההיתר שניתן לארגון לטובת קיום אירועים במהלך חג הסוכות - יבוטל והאירועים לא יתקיימו. בשל ההחלטה הארגון מנוע מהקמת סוכה וכן קיום אירוע של הקפות שניות שנערך ברחובה של עיר מידי שנה.

לטענת העירייה הביטול מגיע לאחר שהארגון "הפר את תנאי ההיתר שניתן לה לתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף על ידי הצבת במה ללא היתר נדרש ושימוש באמצעים פיזיים להפרדה מגדרית בניגוד למדיניות העירייה".

עוד כתבה העירייה כי "ביום הכיפורים הפך מאירוע תפילה לאירוע מבזה של ריחוק והדגשת השונה, ושל הפרת סדר ציבורי משמעותית שכמעט והתפתחה לתגרה המונית. קיים חשש ממשי שהמשך קיום אירועי חגי תשרי מטעם ארגון 'ראש יהודי', בפרט בכיכר דיזינגוף, בתקופה הקרובה, יביא להתלקחות נוספת, אשר תחולל שוב הפרות סדר ציבורי בעיר".

כזכור, אמש כתב חולדאי ברשתות החברתיות כי "תל אביב יפו תמיד הייתה, ותמיד תהיה - הבית של כולם. אבל, וזה אבל גדול - גם לבית יש חוקים. השבוע, נחצה גבול עם אחד הארגונים, ראש יהודי".

"אצלנו בבית, פועלים בהתאם למדיניות העירייה. אצלנו בבית, לא מחרחרים מדון בין אחים. אצלנו בבית, ממלאים אחר פסיקות בית המשפט. לכן, קראנו לארגון לשימוע, לקראת ביטול ההיתרים שניתנו להם מהעירייה. תל אביב-יפו תישאר זרקור ליברלי, במיוחד בימים חשוכים כאלו", קבע.

ראש יהודי סוכות תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד