ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
על רקע הדיון בבג"ץ

לוין: "אם היה בסמכותי לפטר את היועמ"שית - הייתי פועל מיד"

שר המשפטים יריב לוין העניק ריאיונות בתום הדיון בבג"ץ אודות חוק הנבצרות, ותקף את השופטים: "מצפה מהם לכבד את החוק ולא לקחת סמכויות שאין להם" | על היוע"משית: "אשמח שתינתן לי הסמכות לפטר את היועמ"שית

לוין: "אם היה בסמכותי לפטר את היועמ"שית - הייתי פועל מיד"
יריב לוין ב'כאן 11' צילום: מתוך שידורי כאן 11

שר המשפטים יריב לוין התראיין הערב (חמישי) ל'כאן 11', זמן קצר אחרי תום הדיון בבג"ץ על חוק הנבצרות. לוין תקף את עצם קיום הדיון: "אני חושב שזה דיון שלא היה צריך להתקיים. לא היה צריך להיות דיון כזה במדינה דמוקרטית, שבית משפט ידון במשהו שהוא לא בסמכותו. זה אנטי דמוקרטי, לבית המשפט אין את המסכות לדון בחוקי יסוד".

עוד הוסיף השר לוין: "מצפה מהשופטים לכבד את החוק ולא לקחת סמכויות שאין להם. במדינה דמוקרטית בוחרים פרלמנט והוא זה שקובע את החוקים. בית משפט מפרש חוקים ואל מבטל אותם. הוא לא מחליט במקום העם מי יהיה ראש ממשלה".

לוין הוסיף והסביר: "נבצרות בכל מדינה דמוקרטית זו הכרעה פרלמנטרית ולא שיפוטית. עד היום לא הייתה הסדרה של הדבר הזה בחוק. היה ברור שזה רק במסגרת פרלמנטרית - במסגרת הצבעת אי-אמון".

לוין אף תקף את היועמ"שית גלי בהרבה מיארה ואמר כי "ליועצת המשפטית אסור לעסוק בנבצרות ראש ממשלה. זה רק בסמכות הכנסת. אחרי שהיא אמרה שהיא עשויה עוד לעסוק בזה, באה הכנסת ותיקנה את הדברים".

לדבריו: "אנחנו במצב שיש לנו ייעוץ משפטי שהוא לעומתי. במצב שאין יחסי עבודה תקינים ואמון. אני אשמח שתהיה לי סמכות (לפטר את היועצת המשפטית), אבל אין לי סמכות כזאת".

"אי אפשר להשלים עם המצב שפקיד ירצה לקחת לעצמו את הסמכות להוציא לנבצרות ראש ממשלה שנבחר. אי אפשר להשלים עם זה עכשיו ולא בשום כנסת. מרגע שהיא לא אמרה את המובן מאליו (שלא תעסוק בנבצרות) הכנסת באה לתקן את זה", אמר שר המשפטים.

בעניין המסרים שהעביר ראש הממשלה נתניהו בארה"ב בעניין הרפורמה המשפטית אמר לוין כי נתניהו "לא אמר שהרפורמה רעה, דיבר רק על פסקת ההתגברות. הוא הוציא הודעת הבהרה ברורה. הוא נותן בי שיתוף פעולה מלא איתי, הוא נותן לי גיבוי מלא".

יריב לוין היועצת המשפטית לממשלה בג"ץ גלי בהרב מיארה כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד