י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רגע לפני הבחירות הדרמטיות

רון קובי חויב לשלם פיצוי ענק לנציג החרדי; "מכונת דיבה"

המחוזי שילש את סכום הפיצוי אותו יאלץ קובי לשלם לנציג החרדי דוד אוחנה. "קובי הוא מכונת דיבה היורה בקצב אש מהיר". עו"ד רון לוינטל שייצג את אוחנה: "סוף סוף מוצמד תג מחיר לפרסומים השקריים האלה"

רון קובי חויב לשלם פיצוי ענק לנציג החרדי; "מכונת דיבה"
רון קובי צילום: דוד כהן, פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב שילשו את סכום הפיצוי אותו ישלם רון קובי לדוד אוחנה, חבר מועצת העיר מטעם דגל התורה, בשל לשון הרע ובמקום 40 אלף שקלים בפסיקה המקורית, ישלם 120 אלף שקלים פיצוי ועוד עשרת אלפים שקלים הוצאות. כך דווח הערב (חמישי) בישראל היום.

עו"ד רון לוינטל טען בשם מרשו חבר המועצה דוד אוחנה, כי רון קובי פעל תקופה ארוכה באופן אובססיבי בסדרת פרסומים דיבתיים שמטרתם פגיעה בשמו. לטענתו, קובי הוא "מכונת דיבה" היורה בקצב אש מהיר, סדרה כמעט אינסופית של אמירות דיבה כלפיו וכלפי אחרים במינון שכמותו לא נראה בארץ".

להגנתו טען קובי כי מהותה של התביעה היא לחבל בסיכויו של קובי במסגרת התמודדותו לתפקיד ראשות עיריית טבריה. ולגישתם, תביעה זו היא תביעה נוספת בשרשרת של תביעות השתקה אשר מוגשות כנגד קובי.

קובי ופרקליטו טענו כי אותם אנשי ציבור אינם מסוגלים לספוג ביקורת ציבורית לגיטימית, אינם יכולים לשאת את העובדה כי הוא המועמד המוביל לראות העיר טבריה, ובוחרים לעשות שימוש לרעה בהליכי משפט כדי לפגוע בחופש הביטוי של קובי ולפגוע במועמדותו לתפקיד ראשות העיר טבריה.

"הרושם המתקבל ממקרא הפרסומים הוא שהתובע מוצג כאיש מושחת שמועל בכספי הציבור ומתעשר על חשבונם", טען שופט בית משפט השלום אביים ברקאי שדחה לפני כשנה את טענותיו של קובי והשית עליו פיצויים בסך 40 אלף ש"ח. "הפרסומים", קבע השופט, "מייחסים לתובע האשמות פליליות וביניהן, האשמות חמורות של שיתוף פעולה בזיוף מסמכים והונאה. כמו כן, הפרסומים מייחסים לתובע מעשי שחיתות ומרמה, מעשי "קומבינות" ופרשות מפוקפקות".

שני הצדדים ערערו על פסק הדין. עו"ד לוינטל טען בין השאר כי "המידע שפורסם מוצג בצורה פסקנית, עובדתית, לא כהבעת דעה, לא כמטאפורה אלא כאילו מדובר במידע קונקרטי ואמין שמגלה אותו בחשיפות, כאילו יש לו מידע שלנו אין והנה הוא הולך לחלוק אותו אתנו".

בסופו של דבר הסמיכו הצדדים את הרכב השופטים לקבוע את סכום הפיצוי וקבעו אותו על 120,000 אלף שקלים פלוס הוצאות.

"זכינו בתביעה לפני שנה אך סכום הפיצוי לא הלם את הנזק ואת מסע הפרסום האינטנסיבי והאובססיבי של רון קובי" אומר היום עו"ד לוינטל לישראל היום. לדבריו "קובי אף העלה סרטונים לרשתות החברתיות בהן לעג לתוצאה. הגשנו ערעור כי יש לו שיטה שצריך למגר - לפרסם השמצות, בלי חשבון, מתוך הנחה שהתובע יתייאש. זה הקמפיין שלו. והנה, סוף סוף מוצמד תג מחיר לפרסומים השקריים האלה".

 

 

 

 

רון קובי תביעת פיצויים טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד