י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאבק חסר פשרות באנטישמיות

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים הזמין את מאסק לסיור באושוויץ

אילון מאסק יבחן את הצעת יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין לאמץ את הגדרות IHRA בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר) והביע נכונות עקרונית להצטרף לכינוס השנתי שמקיים eja עבור מנהיגים אירופאים במחנה ההשמדה אושוויץ

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים הזמין את מאסק לסיור באושוויץ
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

אילון מאסק, האדם העשיר בעולם והבעלים של X (לשעבר טוויטר) וטסלה, ערך אמש פגישה ודיון פומבי בפלטפורמת X Spaces עם שורה של מנהיגים ואישים יהודים בכירים מארה"ב אירופה וישראל ובהם הנשיא העשירי, ראובן רובי ריבלין, המשפטן האמריקני אלן דרשוביץ, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הפובליציסט בן שפירו ואחרים.

מאסק ציין בדיון כי יש לו הערכה גדולה מאוד לעם היהודי וכי פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) אמנם אינה מושלמת אך פועלת להשתפר כל הזמן ורואה את עצמה ככלי לרווחת האנושות כולה.

במענה להצעתו של הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) בשיחה, השיב מאסק כי ישקול שפלטפורמת X תאמץ את הגדרת האנטישמיות של IHRA. הגדרת האנטישמיות של IHRA מנסה לזהות את מרכיבי הליבה של מגוון גילויי שנאת היהודים באמצעות הגדרה אחת כללית ומקובלת.

הרב מרגולין הדגיש בשיחתו עם אלון מאסק את החשיבות הרבה של הדוגמא האישית והזמין את היזם לקחת חלק במשלחת שמקיים האיגוד מידי שנה בשנה למחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנהאו, לחיזוק המודעות של מנהיגי אירופה לשואה וללקחים המתחייבים ממנה. מאסק הודה לרב מרגולין על ההזמנה וציין כי הוא מבין את החשיבות ואישר עקרונית את הגעתו.

הרב מרגולין הדגיש לאחר הפגישה כי: "זה דבר אחד לקרוא ספר היסטוריה או לראות תמונות. אבל כדי להבין באמת איך נראית תחנת הסיום של האנטישמיות, כדי להבין באמת את המעמקים כדי להבין היטב מדוע אנו היהודים כל כך מודאגים מהאנטישמיות, ביקור באושוויץ הוא הכרחי. וחוויה משנה חיים. הבאנו מנהיגים אירופיים רבים לאושוויץ-בירקנאו, רבים מהם מעולם לא היו, וזה משנה אותם. זה דוחף אותם להילחם בשנאה. מר מאסק אמר שהוא תומך בעם היהודי, והוא תומך בישראל. אני מאמין שביקור באושוויץ לא רק יעזור לו להבין טוב יותר את הקרב שלפנינו נגד האנטישמיות ומה עומד על הפרק, אלא ירגיע את היהודים בכל מקום שהוא לוקח את הקרב הזה ברצינות".

אושוויץ אילון מאסק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד