י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המשטרה הצבאית עצרה שני חסידי ויז'ניץ

שוטרים צבאיים לבושי אזרחית פשטו על ביתו של אברך חסיד ויז'ניץ בעפולה, ועצרו אותו • האשמה: אי התייצבות בלשכות הגיוס • בני המשפחה: "עצרו אותו כששב הביתה ולא נתנו לו אפילו להפרד" • כך גם נעצר תלמיד ישיבת ויז'ניץ, בבני ברק • בחסידות ויז'ניץ שוקלים כיצד לנהוג מול המעצרים: האם אדמו"רי ויז'ניץ יקראו להפגנות?

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

הלילה - (ה'), נעצרו שני חסידי ויז'ניץ, לאחר שלא התייצבו בבסיסי הקליטה של צה"ל.

הלילה בחצות, נשמעו דפיקות על דלת בית האברך י.ב. בעיר עפולה, אולם דיירי הבית כנראה לא שמעו את הקולות ולא התעוררו.

מי שהופיעו היו בלשי משטרה צבאית, לבושי אזרחית, ולאחר שבני המשפחה לא ענו החליטו להמתין ליד ביתו.

האברך, שנחשב לעריק כבר שנה וחצי, לא ידע מאומה על המשטרה האורבת לו, ושב לביתו. הוא ראה את השוטרים לבושים האזרחית, לא חשד בהם והתעניין לדעת מה מבוקשם.

על פי מקורביו, השוטרים הצבאיים הציגו תעודה ודרשו ממנו תעודה מזהה. לאחר שזיהו אותו אזקו אותו, לטענת בני משפחתו מבלי שנתנו לו לעלות הביתה להפרד מאשתו וארבעת ילדיו.

כשהוכנס האברך לרכב המשטרה הצבאית, הוא הבחין בקבוצת צעירים מבני ישיבת "נחלת הלווים" ממול ביתו, וקרא לעברם שהמשטרה הצבאית עוצרת אותו.

הבוקר, האדמו"ר מויז'ניץ שוחח עם העסקנים הפועלים בנושא. וועד הפעולה דחסידי ויז'ניץ מתכנסת בשעה זו לדון כיצד להתמודד עם המקרה והאם לקרוא להפגנות.

כך גם, נעצר בחור ישיבה, חסיד ויז'ניץ-מרכז, תושב בני ברק, בנו של הרב אריה הגר מנהל פניות הציבור בעיריית ב"ב, ואחיין האדמו"ר מאנטניא.

לדברי חבריו, הוא התייצב בבסיס הקליטה תל השומר, על מנת לנסות להסדיר את מעמדו כבן ישיבה, זאת מאחר ותיכנן לצאת בשבוע הבא לחו"ל לחתונה. מאחר ונחשב כעריק במשך שנה וחצי, הוא נעצר והובא לבית משפט הצבאי ביפו, ההחלטה תינתן מחר.

האם יפרצו הפגנות בשל המעצר? ימים יגידו.
בני ישיבות עצורים גיוס צהל משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד