ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דורש לא לסייע לאוקראינה

האיחוד האירופי בלחץ: מועמד פרו-פוטין מוביל בסלובקיה

סלובקיה מתכוננת לבחור את ראש הממשלה החמישי שלה בתוך ארבע שנים בלבד, מפלגת האופוזיציה בראשות רוברט פיקו מובילה בסקרים, וגורמת לבהלה במערב  

האיחוד האירופי בלחץ: מועמד פרו-פוטין מוביל בסלובקיה
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

סלובקיה תבחר מחר (שבת) ראש ממשלה חמישי בתוך ארבע שנים בלבד, (קצת כמו ישראל) מפלגת האופוזיציה של אוהד הקרמלין רוברט פיקו מובילה בסקרים, וגורמת לבהלה במערב.

מאז פלשה רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון, סלובקיה הייתה אחת מבנות הברית האמיצות של קייב. שתי המדינות חולקות גבול, סלובקיה הייתה המדינה הראשונה ששלחה הגנה אווירית לאוקראינה והיא קיבלה עשרות אלפי פליטים אוקראינים.

אבל כל זה יכול להשתנות אם פיקו יעלה לשלטון. ראש הממשלה לשעבר אינו מסתיר את אהדתו כלפי הקרמלין והאשים את "הנאצים והפשיסטים האוקראינים" בכך שגרמו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתוח בפלישה, תוך שהוא חוזר על הנרטיב השקרי שפוטין השתמש בו כדי להצדיק את פלישתו.

פיקו קרא לממשלת סלובקיה להפסיק את משלוחי הנשק לקייב ואמר שאם הוא יהפוך לראש ממשלה, סלובקיה "לא תשלח סבב נוסף של תחמושת". הוא גם מתנגד להצטרפות אוקראינה לנאט"ו.

גריגוריג' מסז'ניקוב, אנליסט פוליטי ונשיא המכון לענייני ציבור, צוות חשיבה סלובקי, אמר שכמו רבים מהאוהדים של רוסיה, פיקו מנסח את תמיכתו במוסקבה כיוזמת "שלום".

"הוא ובני בריתו טוענים שאנחנו לא צריכים לשלוח נשק לאוקראינה כי זה יגרום למלחמה להימשך זמן רב יותר. הם אומרים 'יהיה שלום אם נפסיק לשלוח נשק לאוקראינה' ואם לא נשלח הסכסוך יסתיים מוקדם יותר. אז בעצם, הם לא בעד שלום, הם פרו-רוסים", אמר ל-CNN.

פיקו כיהן בעבר כראש ממשלת סלובקיה במשך יותר מעשור, תחילה בין 2006 ל-2010 ולאחר מכן שוב בין 2012 ל-2018.

הוא נאלץ להתפטר במרץ 2018 לאחר שבועות של הפגנות המוניות בעקבות רצח עיתונאי שחקר קשרים בין פיקו לבין גורמים במאפיה האיטלקית בסלובקיה, גם ארוסתו של העיתונאי נרצחה.

אם מפלגתו של פיקו תנצח בבחירות, סביר להניח שהוא יצטרך לפחות שותף קואליציוני אחד. הוא הוא לא שולל חיבור עם רפובליקה, מפלגת ימין קיצונית שטוענת שהמלחמה באוקראינה היא תוצאה של "מדיניות ההתרחבות של נאט"ו" ו"התוקפנות של קייב כלפי המיעוט הרוסי במזרח אוקראינה".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד