ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הימין החדש: דרעי והחרדים מבטלים את הההתנתקות

אריה דרעי, אלי ישי ועוד ח"כים חרדים חתמו על חוק לביטול ההתנתקות • המשמעות: שיבה ליישובים שבצפון השומרון

הימין החדש: דרעי והחרדים מבטלים את הההתנתקות
פלאש 90

יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי הצטרף להצעת חוק הקוראת למחוק את חוק ההתנתקות. יחד עם דרעי חתמו חברי כנסת נוספים מיהדות התורה וש״ס ביניהם ח״כ מנחם פרוש וישראל אייכלר.

השבוע הוגשה הצעת חוק של ח"כ זאב אלקין וח"כ אורית סטרוק לביטול חוק ההנתקות ולמחיקתו מספר החוקים של מדינת ישראל.

את החוק קידמו משפחות מישובי המגורשים חומש ושאנור המצפים לחזור לביתם בישובים שנעקרו ומקווים למסד את פעילות ישיבת חומש הפועלת מזה למעלה מ 8 שנים בישוב העקור, במטרה לשמור על המשך אחיזה יהודית במקום.

מי שעומדים מאחורי היוזמה הם יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומגורש משאנור ובני גל מגורש מחומש ומהפעילים הבולטים להמשך פעילות ישיבת חומש.

לאחר שהגיעו המשפחות לשיחה בנושא זה אל יו"ר הכנסת שהבטיח לעזור, ולקדם את הנושא בכנסת ובקרב החכי"ם, כבר למעלה מ 20 מ 5 סיעות שונות חתמו על הצעת החוק.

בין החותמים החדשים: יו״ר תנועת ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי. אלי ישי, יריב לוין, אברהם מיכאלי, ישראל אייכלר, אלי ישי, מאיר פרוש, חיים כץ, משה פייגלין, יוני שטבון, שולי מועלם, מוטי יוגב, ניסים זאב, כלפה זבולון, דודו רותם, ניסן סלומינסקי ועוד.

עם הגשת הצעת החוק אמר דגן: "זהו רגע מכונן עבור ההתיישבות. עבור המגורשים ועבור עם ישראל. הצעת חוק זו ראוי לה שתעבור, שכן יש לה את היכולת למחוק את הכתם הנורא מההיסטוריה של העם היהודי בארצו. כתם גירוש משפחות מבתיהן על לא עוול בכפן וללא סיבה מוצדקת. גירוש שנעשה למטרות פוליטיות בלבד ולא הביא בטחון ובוודאי לא שלום"המגורשים מדגישים כי ישובי צפון השומרון בניגוד לישובי גוש קטיף נשארו בשליטה ישראלית ולכן אין כל הגיון או צדק במניעת חזרת המשפחות לבתיהם ולהפרחת הישובים".
ימין שמאל התנתקות דרעי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד