א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מיליארד דולר לייצור נשק

רוסיה תקפה עם מל"טים באוקראינה שהגיבה עם מל"טים וטילים

רוסיה תקפה היום מספר מחוזות אוקראינים עם עשרות מל"טים. אוקראינה הגיבה בהתקפה משלה על אתרים רוסיים עם מל"טים וטילים

רוסיה תקפה עם מל"טים באוקראינה שהגיבה עם מל"טים וטילים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה פתחה אתמול במתקפה מסיבית על מספר מחוזות אוקראינים עם עשרות מל"טים, אוקראינה מצידה הגיבה בהתקפה על אתרים רוסיים עם מל"טים וטילים. כמו כן אוקראינה הודיעה על הקצאת יותר ממיליארד דולר לייצור נשק הגנתי מתקדם.

הפיקוד הצבאי בדרום באוקראינה הודיע ​​כי 30 מל"טים הופלו אמש מעל מחוזות אודסה, מיקולאיב וויניצה, במתקפה רוסית מאסיבית עם עשרות מל"טים על אזורי הדרום.

הצבא האוקראיני מסר כי ההתקפות הרוסיות כוונו גם לעשרות ערים במחוזות צ'רניהיב, סומי, חרקוב, לוהנסק, דונייצק, זפורוז'יה וחרסון בדרום המדינה ב-24 השעות האחרונות.

הממשל הצבאי האוקראיני במחוז זפורוז'יה דיווח כי 5 בני אדם נפצעו בדרום מזרח המדינה כתוצאה מהפצצה רוסית של טילים בליסטיים, והוסיף כי מספר בתים בעיירה מטבייבקה נפגעו כתוצאה מההפצצה.

הצבא האוקראיני מסר כי כוחותיו תקפו היום באמצעות מל"טים ציוד צבאי רוסי וכלי רכב סמוך לעיר סולדר במזרח המדינה. הצבא האוקראיני הוסיף כי הותקפו ארבעה כלי רכב צבאיים רוסיים ושני אתרים מבוצרים.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי צבא רוסיה הגיב למתקפה אוקראינית במרחב האווירי של מחוז בלגורוד סמוך לגבול אוקראינה, והדגיש כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו בהצלחה לטילים האוקראינים והשמידו אותם כליל.

בתוך כך רשת CNN ציטטה את ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, שאמר כי קייב מתכננת להוציא 1.5 מיליארד דולר על ייצור נשק ב-2024, עלייה של פי 7 לעומת 2022.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי העדיפות של ארצו כעת היא לפתח נשק ולייצר טילים ומל"טים בשיתוף עם חברות בינלאומיות.

הוא הוסיף כי ברצונו להפוך את המגזר הביטחוני ל"מרכז צבאי מרכזי" על ידי שיתוף פעולה עם יצרני נשק מערביים כדי להגדיל את אספקת הנשק הנדרש במתקפת הנגד של אוקראינה על רוסיה.

הצהרותיהם של נשיא אוקראינה וראש הממשלה הגיעו במהלך פורום תעשיות ביטחוניות בקייב בהשתתפות 165 חברות בינלאומיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולודימיר זלנסקי רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד