י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
4 מיליון הפכו לפליטים

מדברים על שלום ומתדלקים בחשאי את הלחימה

איחוד האמירויות מדברת על שלום בסודאן, אך מתדלקת בחשאי את המאבק האלים. מבסיס אווירי מרוחק בצ'אד, האמירויות נותנות נשק וטיפול רפואי ללוחמים בצד אחד במלחמת האזרחים של סודאן, כך אומרים גורמים רשמיים

מדברים על שלום ומתדלקים בחשאי את הלחימה
לוחמים בסודן צילום: צילום מסך

במסווה של הצלת פליטים, איחוד האמירויות הערביות מנהלת מבצע חשאי משוכלל כדי לגבות צד אחד במלחמה של סודאן - אספקת נשק עוצמתי ומל"טים, טיפול בלוחמים פצועים והובלת המקרים החמורים ביותר לאחד מבתי החולים הצבאיים שלה, כך לפי 12 פקידים בהווה ובעבר מארצות הברית, אירופה ומספר מדינות אפריקה.

המבצע מתנהל בשדה תעופה ובבית חולים בעיירה נידחת מעבר לגבול סודאן בצ'אד, שם נוחתים מטוסי מטען מהאמירויות על בסיס כמעט יומי מאז יוני, על פי צילומי לוויין וגורמים רשמיים שדיברו באנונימיות עם ה'ניו יורק טיימס'.

זוהי הדוגמה האחרונה לאופן שבו האמירויות, בעלת ברית אמריקנית במפרץ הפרסי, משתמשת בעושר העצום ובנשק כדי למצב את עצמה כשחקן מפתח ולפעמים כשולטת ברחבי אפריקה.

הראיות מצביעות על כך שאיחוד האמירויות תומכת בכוחות התמיכה המהירה של סודאן, קבוצה צבאית צבאית חזקה שקשורה לקבוצת שכירי החרב הרוסי וגנר והואשמה בזוועות. הכוחות המהירים נאבקים בצבא הסדיר של המדינה שנמצאת במלחמת אזרחים שגרמה למותם של 5,000 אזרחים וגרמה לארבעה מיליון בני אדם להפוך לפליטים.

האמירויות, לעומת זאת, מתעקשות שהפעולה שלהם בגבול עם סודן היא הומניטרית גרידא.

מאז שהחלו להגיע מטוסים לצ'אד, פרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית של האמירויות תמונות של בית החולים שדה שבו יותר מ-6,000 חולים שטופלו מאז יולי. בסרטונים נראים בכירים באמירויות משליכים חבילות סיוע מחוץ לבקתות קש בכפרים הסמוכים, תורמים עיזים ומשפצים בתי ספר. הם אפילו ארגנו מרוץ גמלים במקום.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד