כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בחייהם ובמותם לא נפרדו

בנו של רבי גרשון: הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל הלך לעולמו

הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל ראש ישיבת 'אהבת אהרן' בנו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל והבן הקרוב ביותר לאביו שחלה במחלה נדירה בשנים האחרונות הלך לעולמו חודשים ספורים אחרי אביו. הלוויתו תתקיים היום א' דחול המועד סוכות מישיבתו לבית החיים פוניבז'

בנו של רבי גרשון: הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל הלך לעולמו
הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה והמרה על הסתלקותו של הגאון רבי בצלאל אדלשטיין זצ"ל ראש ישיבת 'אהבת אהרן' ובנו חביבו  של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל שהלך לעולמו לאחר שנות ייסורים, במחלה נדירה והוא בן 68 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני שנתיים וחצי חלה רבי בצלאל זצ"ל ונפל למשכב, הרופאים לא נתנו סיכוי ליותר מכמה חודשים, הוסיפו לו את השם 'נח' כסגולה לרפואה ורבים התפללו לרפואת רבי נח בצלאל בן הניה רחל אך למגינת לב, הלילה ליל א' דחול המועד הוא נפטר לבית עולמו בביתו בבני ברק כשסביב מיטתו נמצאים בני משפחתו. 

רבי בצלאל זצ"ל נפטר מספר חודשים לאחר הסתלקותו של אביו מרן ראש הישיבה זצ"ל, שרבי בצלאל היה יד ימינו ובנו חביבו בכל השנים. 

הגאון רבי בצלאל זצ"ל נולד בבני ברק בו' סיון תשט"ו לאביו מרן ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל גרשון זצ"ל ולאמו מרת הניה רחל ע"ה, בתו של הגאון  רבי יהושע זליג דיסקין זצ"ל, רבה של פוריסלאב ומחשובי רבני רוסיה, ולאחר מכן רבה של פרדס חנה, ובבית גדול לד' ולתורתו, שסובב סמוך ונראה להיכל ישיבת פוניבז' המעטירה, תפילותיה ואורוחותיה, ינק את עיקרי גדלותו המיוחדת שניכרה בו כבר מגיל קט כצנוע ומעלי ובמעלותיו המיוחדות.

בנערותו ובבחרותו התחנך ולמד בישיבת פוניבז' שם עלה ונתעלה במעלות התורה והיראה, כשהוא בצניעותו ישב בד' אמותיו ונתייגע בעומקה של הלכה כל ימיו ונודע בגודל יראתו וחכמתו, ובעבודת המידות המופלאה שלאורה גדל וצמח כשכל שנותיו היו כולן שווים לטובה.

בריקוד יחד עם אביו במעמד הכנסת ס"ת לישיבת 'אהבת אהרן'. צילום: מוטי גרין

עם הגיעו לפרק האיש מקדש, נישא לרעייתו מרת שרה איטה שתחי' בתו של רבי בנימין גוטרמן זצ"ל במני ברק, ויחדיו הקימו בית גדול לד' ולתורתו, כשהוא מתמסר לחנך את בניו ובנותיו על אדני התורה המסורה, כפי שינק מבית אביו הגדול כל ימיו.  

ברבות השנים הקים את ישיבת 'אהבת אהרן' בבני ברק ישיבה  המיועדת לתלמידים מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות, שם הם מתקרבים לאביהם שבשמים. בכל השנים הרביץ תורה ויראה וקירב את הבחורים והפך אותם לבני תורה, רבי בצלאל היה להם כאבא, היה עושה שמחות לבחורים בביתו וליווה אותם במסירות עצומה.  

היה בן קרוב אצל אביו שחיבבו במיוחד ואף היה לומד עמו בכל בוקר, רבי בצלאל היה המוציא והמביא, גם בנושא הרפואי אביו סמך עליו תמיד. כמו כן היה קרוב ביותר לראש הישיבה יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי אליו היה מגיע תדיר למעונו ומתייעץ עמו בענייני ישיבתו.

הוא היה חברותא שנים רבות של ראש הישיבה הגרב"ד, עוד מימי בחרותו והיה דבוק בו ובתורתו. בימי מחלתו הגיע הגרב"ד לבקרו בביתו ועוד ביום הכיפורים האחרון ערך לו ראש הישיבה 'מי שברך' מיוחד בהיכל הישיבה. 

רבי בצלאל זצ"ל בהתייעצות אצל יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי. צילום: באדיבות המצלם

 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים שרק לפני למעלה משנה זכה לחתן את בתו האחרונה. 

אחיו הם: הגאון רבי צבי יהודה מראשי ישיבת אורחות תורה בבני ברק, הגאון רבי ישראל ר"מ בישיבת בית מדרש עליון בבני ברק, גיסיו: הגאון רבי דוד לוי, ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי אברהם ישעיהו אדלר, ר"מ בישיבת רבנו חיים עוזר והגאון רבי איתמר גרבוז, ראש ישיבת אורחות תורה. אחיו, הגאון רבי שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל נפטר בשנת תשע"ח.

מסע הלוויה תתקיים בצהריים (ראשון, א' דחול המועד סוכות) בשעה 13:00 מישיבת 'אהבת אהרן' ברחוב בן יעקב בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה הרב בצלאל אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד