כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הוויכוח שהוכרע

למה גדלו אתרוגים קטנים בעץ שנטע הרב שטיינמן זצ"ל? • צפו

יצחק כרמלי עם סרטון נוסף והפעם מחצרו של הרב שטיינמן זצ"ל, שם גדל עץ ועליו אתרוגים שאינם מרשימים במיוחד, מדוע קרה הדבר? • צפו

למה גדלו אתרוגים קטנים בעץ שנטע הרב שטיינמן זצ"ל? • צפו
כרמלי ע''י עץ האתרוגים צילום: יצחק כרמלי

כל מי שמכיר את חצרו של הרב שטיינמן זצ"ל ברחוב חזון אי"ש 5 בבני ברק , יודע כי מתחת לביתו של הרב שטיינמן צומח עץ אתרוג המניב אתרוגים לא הכי גדולים ולא הכי מרשימים.

רבים שאלו ושואלים האם העץ שימש את הרב זצ"ל? האם העץ הוא מאחד מהזרעים המפורסמים שמסר החזון אי"ש לשלושת תלמידיו, ביודעו כי האתרוג בו השתמש הוא בלתי מורכב?.

ערב סוכות פנינו אל בנו של ראש הישיבה, רבי שרגא שטיינמן באמצעות נכד הרב, ר' יונתן הוניסברג שפתר את התעלומה.

וכך מספר רבי שרגא שטיינמן:

בכל שנה נהג רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל להביא לרב שטיינמן אתרוג מהעץ הידוע שהיה בחצר ביתו ואשר נזרע מגרעיני האתרוג שמסר לו החזון אי"ש.

בכל שנה, כך מספר ר' שרגא, התעורר "הויכוח" מחדש בין שני גדולי הדור ששימשו יחד בראשות הישיבה לצעירים פונוביז', כאשר הרב שטיינמן מבקש לקיים את ה"ולקחתם" במלוא ההידור ובתשלום מלא היאה לאתרוג המיוחס, כשמנגד ר' מיכל יהודה מתעקש לקבל תמורה פחותה משווי האתרוג.

כששמע הרב לוינשטיין שכנו של הרב שטיינמן על "הויכוח" הציע לרב להנביט מזרעי האתרוג המיוחס שהביא לו ר' מיכל יהודה ולנטוע בחצר שברחוב חזון אי"ש .

וכך עשה הרב שטיינמן. אלא מה, הסתבר שמהעץ אשר נטע יצאו אתרוגים לא הכי מרשימים.

אז אמר הרב שטיינמן כי מהשמיים הראו לו שעליו לקחת מהאתרוגים של ר' מיכל יהודה.

בינתיים העץ שברחוב חזון אי"ש ממשיך לתת פירות ואילו עץ האתרוג המפורסם ברחוב וילקומירר שם התגורר ר' מיכל יהודה נעקר ממש לאחרונה לטובת מבנה שנבנה במקום.

אתרוגים יצחק כרמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד