י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"אחריות משותפת"

לפיד לגפני: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי חה"כ משה גפני ואמר: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים". לדבריו, "אם תהיה היא תוביל אותנו למקום שאליו הובילו אותנו כל מלחמות הדת הקודמות - לגלות"

לפיד לגפני: "אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה"
גפני לפיד צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הבוקר (ראשון) לדבריו של יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני שאמר כי אנחנו בעיצומה של "מלחמת דת" וטען כי ישראל אינה במלחמה כזאת.

לפיד כתב: "לא מלחמת דת. לא הרב גפני, אנחנו לא במלחמת דת, מפני שיש לנו אותה דת. אנחנו יהודים. כולנו. יהודים מאמינים. ואמונה יש לה כל מיני צורות ודרכים".

עוד כתב: "אנחנו לא זקוקים לשום הדרכה איך להיות יהודים. התנ״ך הוא שלנו, ההיסטוריה היהודית היא שלנו, תפילת כל נדרי היא שלנו ועל ניסיון לחרחר מלחמה בין אחים אין יום הכיפורים מכפר.

אין בישראל מלחמת דת ואסור שתהיה מפני שזה חלומם הגדול של האנטישמים. יש פה מאבק על דמותה של מדינת ישראל, על ערכיה, על הדמוקרטיה שלה".

לפיד הוסיף: "יש פה ממשלה שגם אתה יודע שהיא פועלת נגד האינטרסים החיוניים ביותר של הבטחון הלאומי, הכלכלה והחברה. גם אתה יודע שהשימוש שעושים הגורמים הקיצונים בתוכה בשם השם, הוא לא פחות מחילול קודש.

אין בינינו מלחמת דת הרב גפני, מפני שאם תהיה היא תוביל אותנו למקום שאליו הובילו אותנו כל מלחמות הדת הקודמות - לגלות. יש לנו אחריות משותפת למנוע את זה הרב גפני, לא ללבות את האש. אנחנו יהודים. כולנו" כך לפיד.

כזכור, יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני התייחס אמש בכינוס מוניציפאלי של המפלגה לסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר כי הכלכלה במצב מצוין, זאת בניגוד לאזהרת ראשי המשק כי הכלכלה תינזק כתוצאה מהרפורמה המשפטית.

גפני אמר: "נפגשתי עם ראשי המשק, כלכלנים לפני חודשים ארוכים, והם הסבירו לי על הרפורמה כמה שזה בעיה קשה ומה עלול להיות בכלכלה באם היא תעבור, אגב, עבר מאז די הרבה זמן והכלכלה מצויינת".

גפני הוסיף: "גם ההייטק, גם הגירעון וגם ההוצאות וההכנסות של הממשלה, ואמרתי להם - אתם לא מתכוונים לרפורמה משפטית, וגם לא לשום דבר שדומה לזה, אתם מנהלים נגדנו מלחמת דת. ומה שראינו ביום כיפור בתל אביב זה ההוכחה".

לדבריו, "כשמתפללים 'כל נדרי' בכיכר דיזינגוף, באים אותם אלו ומושכים בציציות של מי שנמצא שם, אנחנו בעיצומה של מלחמת דת! ולכן אנחנו חברי דגל התורה לא מתראיינים בתקשורת זה לא יועיל כלום".

גפני חידד ואמר: "אבל שנדע - המלחמה שלהם היא לא כלכלית, לא ביטחונית וגם לא חברתית, זאת מלחמת דת. כך צריך להתייחס לזה ולהיזהר לא לדבר מה שלא צריך.

היה לי הרבה מה לומר אחרי שהיה את ההתקפות על ההעברות התקציביות האחרונות בוועדת הכספים, אבל זה לא יעזור, נקלענו במשמרת שלנו למלחמה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל - ובעזרת השם נעמוד בזה", כך גפני.

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד