ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עידוד לפוטין

האיחוד האירופי חושש: מפלגה פרו רוסית ניצחה בבחירות

רוברט פיצו, פרו פוטין שמתנגד לצירוף אוקראינה לנאט"ו, ניצח בסלובקיה. החשש באיחוד האירופי שסלובקיה תהפוך כמו הונגריה ופולין, ותקשה על האיחוד האירופי בנושאים שונים

האיחוד האירופי חושש: מפלגה פרו רוסית ניצחה בבחירות
הקרב על קייב צילום: Pixabay

מפלגת Smer (כיוון) הפרו-רוסית של ראש הממשלה לשעבר רוברט פיצו ניצחה בבחירות שנערכו אתמול בסלובקיה לאחר שגרפה למעלה מ-23% מהקולות, הרבה לפני יריבתה משמאל "סלובקיה הפרוגרסיבית" עם קרוב ל 17% מהקולות. חשש באיחוד האירופי שסלובקיה תהפוך כמו הונגריה ופולין, ותקשה על האיחוד האירופי בנושאים שונים.

דב גיל-הר בכאן 11 מדווח, כי רשימת "רפובליקה" הניאו פאשיסטית שמנהיגיה מכחישי שואה, נשארה מחוץ לפרלמנט לאחר שלא עברה את אחוז החסימה.

ראש הממשלה לשעבר אינו מסתיר את אהדתו כלפי הקרמלין והאשים את "הנאצים והפשיסטים האוקראינים" בכך שגרמו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתוח בפלישה, תוך שהוא חוזר על הנרטיב השקרי שפוטין השתמש בו כדי להצדיק את פלישתו.

פיקו קרא לממשלת סלובקיה להפסיק את משלוחי הנשק לקייב ואמר שאם הוא יהפוך לראש ממשלה, סלובקיה "לא תשלח סבב נוסף של תחמושת". הוא גם מתנגד להצטרפות אוקראינה לנאט"ו.

גריגוריג' מסז'ניקוב, אנליסט פוליטי ונשיא המכון לענייני ציבור, צוות חשיבה סלובקי, אמר שכמו רבים מהאוהדים של רוסיה, פיקו מנסח את תמיכתו במוסקבה כיוזמת "שלום".

"הוא ובני בריתו טוענים שאנחנו לא צריכים לשלוח נשק לאוקראינה כי זה יגרום למלחמה להימשך זמן רב יותר. הם אומרים 'יהיה שלום אם נפסיק לשלוח נשק לאוקראינה' ואם לא נשלח הסכסוך יסתיים מוקדם יותר. אז בעצם, הם לא בעד שלום, הם פרו-רוסים", אמר ל-CNN.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד