כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתחשבים ביהודים

הנהלת גן החיות בלונדון הקימה סוכה כשרה למהדרין

בגן החיות בלונדון, מהגדולים בעולם, הוקמה סוכה כשרה למהדרין בהתחשב במבקרים שומרי המצוות. הרב יצחק שפירא פעל רבות לכך. הנהלת הגן אף העמידה כיבוד כשר למהדרין לבאי הסוכה

הנהלת גן החיות בלונדון הקימה סוכה כשרה למהדרין
גן החיות בלונדון צילום: באדיבות המצלם

הנהלת גן החיות בלונדון החליטה להקים סוכה כשרה למהדרין בתוככי גן החיות לנוחות ציבור שומרי תו"מ שיבקרו במקום במהלך ימי החג. על כך הודיע מתיו גולד, לשעבר שגריר אנגליה בישראל והיום – יו"ר הנהלת האגודה הזאולוגית של לונדון המנהלת את גן החיות, להרב יצחק שפירא.

הנהלת גן החיות הציבה במקום שלט המסביר לבאי הגן מדוע הוקמה סוכה במקום, עם הסבר מפורט על מצוות סוכה.

גן החיות של לונדון (London Zoo) הוא גן החיות מהוותיקים והגדולים ביותר בעולם. נפתח לפני 195 שנה. במהלך השנים התפתח מאוד והוא אחד האתרים המתויירים ביותר. בימי חול המועד וביומי דפגרא מרבים יהודי לונדון לבקר עם ילדיהם בגן החיות ולצפות בלמעלה מ-17,00 בעלי חיים, ובהם נדירים ביותר.

בשיחתו עם מתיו גולד שיבח הרב יצחק שפירא, בעל תואר אצולה מבית המלוכה האנגלי, את היוזמה להקמת הסוכה ועמד על הצורך שהסוכה תוקם בפיקוח הלכתי מוסמך. ואכן, בשיחה נוספת עם הרב שפירא הודיע מתיו גולד, כי הסוכה הוקמה בפיקוחו של הרב שלמה לוין, רב בית הכנסת סאוז' המפסטד, שאישר כי הסוכה הוקמה כדת וכדין וכשרה למהדרין.

הנהלת הגן אף העמידה כיבוד כשר למהדרין לבאי הסוכה. מעניין לציין, כי מרן החיד"א זצ"ל ביקר אף הוא בגן החיות בלונדון ובספרו "מדבר קדמות" כתב: "ואני הצעיר ראיתי במגדל לונדריס בלונדון חיות משונות מבהילות ותקיפות כמעט יותר מאריות וקשורות במשא כבלי ברזל, ושם ראיתי נשר יפה מאד ואמרו שהיה לו מאה שנה וכך כתוב בספריהם. גם ראיתי חתול שנולד מלביאה וחתול, והוא צורת חתול יפה מאד, אך יש לו גבורת האריה, והוא קשור בכמה כבלי ברזל במקום חושך וערפל חתולתו, ועוד שם כמה מיני חיות מאמריקה".

בניית סוכה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד