כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אי הוודאות

המצב בהייטק הישראלי: נתונים חלשים רבעון שביעי ברציפות

מגמת ההיחלשות נמשכת ברבעון השביעי ברציפות | בישראל גויס 1.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון השלישי של השנה | בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה מדובר בצניחה של 38%

המצב בהייטק הישראלי: נתונים חלשים רבעון שביעי ברציפות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מגמת הירידה בהשקעות בהייטק הישראלי נמשכת זה כבר הרבעון השביעי ברציפות. ירידה משמעותית במספר המשקיעים הזרים כמו כן ישנה צניחה במספר סבבי ההשקעה הגדולים, וגם בשיעור לידות חדי־קרן ישראלים. הנתונים הם כי 38% מסך ההשקעות ברבעון האחרון הגיעו מארבע חברות בלבד.

לאחרונה פורסמו נתונים ראשוניים מתוך דו"ח של 'לאומיטק' ושל 'IVC' המסכמים את הרבעון השלישי לשנת 2023 במגזר ההייטק מעלים כי השנה גויס ע"י חברות ההייטק בישראל סכום של 1.676 מיליארד דולר. הסכום משקף ירידה של 38% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022. כמו כן, מספר העסקאות הכולל עמד השנה על 85, גם בנתון זה ישנה ירידה של 41 אחוזים.

עם זאת הנתון המעודד מהדו"ח מגיע מהעסקאות בחלוקה לרבעונים האחרונים. ברבעון השלישי סכום הגיוסים מהווה ירידה של רק 14% בהשוואה לרבעון השני של 2023. כמו כן הנתון הינו כמעט זהה לנתון שהושג ברבעון הראשון של השנה. ככלל, שלושת הרבעונים הראשונים של השנה מצביעים על התייצבות בהיקף העסקאות של 1.7 - 1.9 מיליארד דולר בלבד לרבעון וכ-8 מיליארד דולר בלבד לכל השנה.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד