כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"השפעה מערבית"

הרשויות האיראניות סגרו עשרות בתי קפה בטהראן

המשטר האיראני הורה על סגירת בתי הקפה בחרבי הקמפוס של אוניברסיטת טהראן כדי "להגן על התרבות האסלאמית". בשנתיים האחרונות בתי קפה רבים נאלצו להיסגר ברחבי המדינה

הרשויות האיראניות סגרו עשרות בתי קפה בטהראן
ספר וקפה צילום: pixabay

הרשויות האיראניות סגרו את בתי הקפה ברחבי קמפוס אוניברסיטת טהראן בשמונה עשר החודשים האחרונים כדי "להגן על התרבות האיסלאמית-איראנית הבריאה".

סגירת בתי קפה הפופולריים מאוד בקרב סטודנטים וצעירים אחרים, היא ככל הנראה חלק מהתוכניות הגדולות יותר של השלטון לסגור את כל החנויות הללו שמסמלים "תרבות מערב מושחתת", כך דיווח ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני Itan international.

בשנתיים האחרונות בתי קפה רבים נאלצו להיסגר ברחבי המדינה, לעתים קרובות בהאשמות שונות כולל "אי אכיפת החיג'אב" או בגין מוזיקה רועשת ומערבית.

במכתב לשר ההשכלה הגבוהה שהודלף ככל הנראה ברשתות החברתיות על ידי האקרים שתקפו את המשרד בשבוע שעבר, התגאה נשיא האוניברסיטה, סייד מוחמד מוג'ימי, כי כל בתי הקפה מסביב לקמפוס האוניברסיטה נסגרו למעט אחד "עם עזרה של כל המחלקות באוניברסיטה" בשמונה עשר החודשים האחרונים.

הרשויות לא אישרו או הכחישו את האותנטיות של המכתב שמצביע על כך שהאוניברסיטה מחזיקה בקרקע שעליה ניצבים מבני בתי הקפה ומציעה שיתוף פעולה בסגירת בתי הקפה שנבנו על קרקע שאינה בבעלות האוניברסיטה.

בסוף השבוע Defa Press, סוכנות הידיעות של הכוחות המזוינים של איראן, טענה כי כמה בתי קפה היו "מרכזי רשת נגד הביטחון הלאומי". הסוכנות טענה כי מחצית מ-150 בתי הקפה באזורים המרכזיים של הבירה טהראן, שבה נמצא גם קמפוס האוניברסיטאות האמור, מומנו חלקית על ידי "שגרירויות אירופה, במיוחד אחד מהם שהיה מעורב בהתפרעויות בשנה שעברה" לפני סגירתו.

כוס קפה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד