כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מצעד מיליון הלבבות"

מאות אלפים צעדו בוורשה עם דגלי האיחוד האירופי

מאות אלפי אנשים השתתפו בעצרת האופוזיציה בוורשה. העצרת הענקית הפגינה כח לקראת הצבעה שעשויה לקבוע את עתידה של פולין באיחוד האירופי. לטענת המארגנים מאות אלפי אנשים הוסעו באוטובוסים מרחבי פולין 

מאות אלפים צעדו בוורשה עם דגלי האיחוד האירופי
מפגינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הבחירות לפרלמנט יתקיימו בפולין ב-15 באוקטובר. המאבק העיקרי צפוי להיות בין מפלגת החוק והצדק השמרנית של ירוסלב קצ'ינסקי, שכעת בשלטון, לבין הקואליציה האזרחית הליברלית בראשות דונלד טוסק. הבחירות עשויות לקבוע את עתידה של פולין באיחוד האירופי.

על פי המארגנים, הגיעו בין 600-800 אלף איש לעצרת תמיכה בטוסק בוורשה הבירה, מנגד ערוץ הטלוויזיה הפרו-ממשלתי TVP, ציטט את המשטרה, שבהפגנה היו 100 אלף משתתפים. סקרי דעת קהל צופים שחוק וצדק יזכו ברוב הקולות.

לטענת המארגנים מאות אלפי אנשים הוסעו באוטובוסים מרחבי פולין כדי לקחת חלק במה שזכה לכינוי "מצעד מיליון הלבבות".

עיריית ורשה מסרה כי כמיליון בני אדם השתתפו בעצרת הגדולה ביותר בבירה שנרשמה, אם כי מקורות אחרים ציינו מספרים נמוכים משמעותית. יש לציין שעיריית ורשה נשלטת על ידי תומכי טוסק.

"כשאני רואה את מאות אלפי הפרצופים המחייכים האלה, יש לי הרגשה טובה שרגע הפריצה בהיסטוריה של מולדתנו מגיע", אמר טוסק לתומכים בעצרת. "שום דבר לא יכול לעצור את הכוח הזה", אמר טוסק. "שלא יהיו לאף אחד בשורות הכוח שם למעלה אשליות. השינוי הזה הוא בלתי נמנע".

האופוזיציה שואפת להדיח את מפלגת החוק והצדק הלאומית (PiS), אשר טוסק הזהיר שהיא עלולה לנסות להוציא את פולין מהאיחוד האירופי. טוסק, לשעבר ראש ממשלת פולין, כיהן כנשיא המועצה האירופית לפני שחזר לפוליטיקה הפולנית.

 

פולין הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד