י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
הראיון נמחק מהתקשורת האיראנית

לראשונה איראן מודה בהרג של 241 אנשי צבא ארה"ב

פקיד איראני הודה בתקיפה איראנית שהרגה 241 אנשי צבא ארה"ב. 220 נחתים, 18 מלחים, 3 חיילים, 17 אזרחים אמריקאים, 58 חיילים צרפתים נהרגו בפיגוע ב-1983 בביירות

לראשונה איראן מודה בהרג של 241 אנשי צבא ארה"ב
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נציג הרפובליקה האסלאמית של איראן בלבנון פרסם הודעה פומבית ראשונה על תפקידו של המשטר האיראני ברצח ההמוני של אנשי צבא ודיפלומטיים אמריקאים בתחילת שנות ה-80 בביירות.

המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון 'ממרי' (MEMRI) איתר ותרגם לראשונה את הראיון עם סייד עיסא טבטבאי, המשמש כנציגו של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי בלבנון.

סוכנות הידיעות של הרפובליקה האסלאמית 'אירנא' שבשליטת המשטר העלימה במהירות את החשיפה המרשיעה שמסר טבטבאי לגבי תפקידה של איראן בפיגועי ההתאבדות נגד אמריקאים, אך 'ממרי' הספיקה לשמור את הראיון.

איראן ובעלת בריתה האסטרטגית הראשית חיזבאללה, הואשמו בהפצצת שגרירות ארה"ב בביירות ב-1983, שבה נרצחו 63 בני אדם, בהם 17 אמריקאים. משאיות עם מתאבדים פוצצו צריפים של חיילים אמריקאים וצרפתים מהכוח הרב לאומי בלבנון ב-1983, 220 נחתים אמריקאים, 18 מלחים של הצי האמריקאי ו-3 חיילי צבא ארה"ב נרצחו במתקפת הטרור, בנוסף נרצחו גם 58 חיילים צרפתים.

על פי תרגום הראיון עם טבטבאי, הוא אמר: "נסעתי במהירות ללבנון וסיפקתי את מה שצריך כדי לבצע פעולות קדושים במקום שבו היו האמריקאים והישראלים". הוא הוסיף, "המאמצים להקמת חיזבאללה החלו באזור בעל בק של לבנון, לשם הגיעו אנשי משמרות המהפכה האסלאמית. לא היה לי חלק בהקמת חיזבאללה, אבל אלוהים איפשר לי להמשיך בפעילות הצבאית עם הקבוצה ששיתפה איתנו פעולה לפני ניצחון המהפכה האסלאמית".

'ממרי' דיווח, כי החלק בראיון שבו הודה טבטבאי בקבלת הוראות מהמנהיג חומייני לפגוע במטרות אמריקאיות וישראליות בלבנון הוסר על ידי סוכנות הידיעות האיראנית 'אירנא' מאתר האינטרנט שלה זמן קצר לאחר הפרסום.

לבנון איראן ארצות הברית חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד