י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נציגי הציבור החרדים, הפסיקו לבזות אותנו • טור

רק בשל התנהגות המפלגות החרדיות 'זכינו' לתדמית המפוקפקת של ציבור רודף בצע ושלמונים ולהסתה ושנאה • טור נוקב

נציגי הציבור החרדים, הפסיקו לבזות אותנו • טור

הרעשים שהתווספו לנו בימים האחרונים כמוהם כחורף המגיע. זה מתחיל ברוחות קרות, ירידה בטמפרטורות ובאחת סופה חזקה עם גשמים נלווים, ובל נשכח את החזאים {פרשנים} העומדים בפתח כאותם נביאים המתריעים בפני העם על הרעה המתרגשת לפתחינו.

כבר שנים שאני טוען שכל המושג של "מפלגות" נועד למטרה אחת: מפלגות מלשון פלגנות, לזרוע פילוג וקוטביות בינינו לבין עצמינו, ליצור בכוונה תחילה חיץ בין אחד לשני ולהבליט שוני בין איש לרעהו, כאשר המטרה הסופית היא לדאוג לאותו מושב נכסף, לאותם כיסאות רכים, לאותו כבוד רם ונישא של "נבחר הציבור", ומסתבר בשנים האחרונות שגם ממון רב חבוי בתפקידים הללו. כן, ממון אישי, טובות הנאה וכו'.

מדינה שלמה נזרקת לטירוף הזה כאשר כל מפלגה תדאג להפחיד את הציבור שאליו היא מכוונת ביתר שאת. זכורני לפני כמה קדנציות בעיר בני ברק ביום הבחירות לראשות העיר כיצד רמקול עבר בין השכונות וצעק "גוועלד שינוי עומדת להכניס מנדט לעיריה רוצו להצביע", וכמובן שבמבטא אידישאי זה נשמע יותר חזק ויותר מפחיד, לרגע חששתי שהגיעו לעיר קוזאקים המאיימים לשורפינו חיים.

אז הנה שבנו למשחק האכזרי של הבחירות ושוב יהלכו עלינו אימים ומירב הסיכויים שנבחרי הציבור החרדי ימליצו שוב על נתניהו ובכך רק יחזקו את התדמית שנבנתה ולא בקושי שאנחנו חפצי שלמונים וכיסאות ומלבד זאת אין לנו צורך בדבר. הרי היה זה נתניהו בכבודו ובעצמו שהפסיק את קצבאות הילדים בבת אחת ללא התחשבות ברבבות הילדים שיחסר להם מזון כתוצאה מכך, הרי הוא יכל בקלות להחליט כמו פרעה, לפחות שרק מעכשיו {כל הבן הילוד לא כל הבן שכבר נולד} מתאריך מסוים ילדים שיולדו לא יקבלו קיצבה, היה זה ביבי שהסכים להקים ממשלה שחרטה על דגלה ערב רב של דעות, אבל הסכימה שהכניסה לחרדים אסורה, היה זה ביבי שחתם על כל הגזירות כנגד הציבור - גיוס, הורדת תקצוב לישיבות ולכויללים, אבל כן, הרבה יותר קל לתקוף את בנט או את לפיד ולהאשימם, מאשר להצביע ביושר ולומר: בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה והוא זה שהסכים לקווים הללו, הוא זה שהסכים להעביר את החוקים והגזירות, הוא עומד מאחורי הכל. לפריץ בדורנו יש שם ויש גם פנים.

נדמה שחלפו להן רק שנתיים מאז שציקצקנו בלשונינו הכיצד קרה הדבר שמודרנו מהממשלה? הכיצד ייתכן שהציבור הישראלי נגדנו? והאמיצים שבינינו אף אמרו גם ידינו הייתה במעל, גם אנו אשמים, אולי עשינו דבר או שניים שגרם לציבור גדול כל כך לצאת נגדנו? אולי התנהלנו כמו גנבי סוסים עם קריצות ורמזים לכספים והסכמים סודיים בעבור תמיכתנו בכך או באחר? והנה כאילו לא נפל דבר בישראל - עולם כמנהגו נוהג, וכי מה חושבים הם נבחרי הציבור החרדי? הרחוב החילוני לא יצא כעת ביתר עוז כנגדנו ויוכיח באותות ובמופתים כיצד ניתן לירוק עלינו, לבזות אותנו, להשליך אותנו למצולות ולאחר מכן לתפוס אותנו בציציות ראשינו להזרים תקציבים ובכך כולנו שוכחים את יום האתמול?

כבר שומעים בתקשורת החילונית שיוצאת נגד הצורך בבחירות, שבעצם מי שאשמים בבחירות אלו החרדים שהבטיחו לביבי את תמיכתם לאחר הבחירות. אנחנו הציבור שחרט על דגלו שאומה ללא עבר אין לה עתיד? אנחנו שמלמדים את ילדינו ללמוד את שנעשה לנו במשך כל הדורות "שלא אחד בלבד עמד לכלותינו", לזכור ולא לשכוח, אנחנו צריכים להגיש את לחיינו השנייה? וכי לא למדנו מי האיש? לא השכלנו להבין עם מי יש לנו עסק? הרי כבר לפני שנים אחד מנבחרי הציבור החרדי צעק בקול רם בתוכנית רדיו בקול חי "שייגעץ" על ביבי...

ואותם אלו שעכשיו קמים עלי ואומרים כיצד הוא מעז הרי "גדולי ישראל יחליטו" אנא מכם עשו לי ולאחרים טובה, כולנו יודעים שמאוד משנה מה לוחשים וכיצד לוחשים על אוזנם של גדולי ישראל, ראינו כבר גדולים בישראל שכינו את ביבי "עיזה עיוורת" ולאחר תקופה המשיכו לתת לו סטירות של ברכה, זה לא שהעיזה עברה בינתיים ניתוח לייזר בעיניה והחלה לראות, פשוט הלחשן לחש דברים אחרים, גדולי ישראל מחליטים על פי מה שמספרים להם, יותר נכון על פי מה שמחליטים לספר להם ועל פי הצליל של הסיפור, ובמו עיני ראיתי לא פעם חתימות של אותם גדולים המופיעות על קריאת "קודש" שבינה לבין קודש אין דבר, ישנם הלא כאלו שאינם מתביישים גם לשקר את גדולי ישראל היושר והמוסר מהם והלאה.

לדעתי האישית הגיע הזמן שנאמץ את השיטה הנהוגה בארה"ב - אין צורך במפלגה סקטוריאלית. במקום שתהיה לנו מפלגה שטוענת שהיא מייצגת חרדים, הציבור החרדי יתפקד בהמוניו לכמה מפלגות גדולות ושם יצביע בפריימריס עבור נבחר מוביל כזה או אחר והוא זה שידאג לכך שהציבור יקבל את אשר מגיע לו כמו כל ציבור אחר במדינה.

הרי כל ציבור במדינה זכאי לתקצוב, זכאי להקמת מוסדות לימוד בתי תרבות וכדומה. אין שום סיבה להפלות את הציבור החרדי - גם לו מגיע ולא על ידי הסכמים חשאיים וכספים מתחת לשולחן וכל הטריקים והשטיקים הידועים. בצורה הזו גם השנאה הציבורית כלפי החרדים תרד במקצת, הביקורות יעלמו והפלא ופלא ייתכן ןמישהו גם יתחיל לדאוג לציבור החרדי שיוצא לעבוד ומעוניין בהכשרה מקצועית, ייתכן ומישהו ידאג סוף סוף לאותן נשים צעירות וחרוצות שלמדו מקצוע ומשתכרות בצורה מביישת לעומת הנשים החילוניות באותו תחום תעסוקה, רק כי כך התרגלו המעסיקים ועסקנים לחצו ידיים מאחורי גבן, האם זהו איסור שאישה חרדית תרוויח בכבוד כפי שמגיע לה ולא ינצלו אותה? ואברך שחפץ לצאת לעבוד מדוע שלא יהיה מי שיעזור לו? מדוע הוא צריך להיתקל בכל כך הרבה קשיים? ורק כל מיני קרנות ועמותות שהם בעצמם מגלגלות הון ידאגו לו הרי זוהי חובתה של המדינה?

מותר לומר בקול ברור וצלול הציבור החרדי היום ב"ה מאוד מגוון עם המון זרמים ודעות, לא ייתכן והדאגה היחידה של נבחרי ציבור חרדים תהיה למען מי שיושב בכוילל או בישיבה, ישיבתם חשובה ומקודשת, אך גם ישנו ציבור שעובד ולא מתבייש בכך וחפץ גם הוא בעזרה גם הוא רוצה לצאת לשוק העבודה לפרנס בכבוד את ילדיו, גם הוא חפץ בהכשרה מקצועית, גם הוא מעוניין בעוד מוסדות לימוד - שלא בדיעבד אלא מלכתחילה יתאימו להשקפת עולמו.

לפעמים נדמה שחלק מנבחרי הציבור החרדים מעונינים שהציבור ימשיך להיות נרדף ועני, שאלמלא כן מדוע שיצטרכו לאותם נבחרים? הם יוכלו לדאוג לעצמם די טוב. אני מודע לכך שיש שיצאו חוצץ נגד דעותי, אז דעו לכם שפשוט עובדים עליכם! במשך כל השנים לא פעם ראיתי נבחרי ציבור, כיצד מעל הבמה או מיקרופון פתוח צועקים ומוכנים להרוג איש את רעהו ולאחר שהמצלמות כבות והמיקרופונים נעלמים - הם מפליגים לעבר האופק חבוקים וצוחקים, יושבים אוכלים ושותים אחד עם השני כאילו מעולם לא חלקו אחד על השני בצעקות כבירות משל היו השונאים הכי גדולים, ממש הלל ושמאי, הכל לשם שמים...

חברי הכנסת יוצרים הצגה אחת גדולה למענינו שנרגיש שבאמת יש צורך במפלגות, שבאמת אנחנו שונים האחד מהשני. וכי כמה פעמים פגשתם את החילוני הממוצע שאמר "אם כולם היו כמוך"? וכי אתה שונה? ממש לא! פשוט מוכרים אותנו לא נכון, משווקים אותנו בצורה של שנוררים של רודפי תקציבים שמעניין אותנו רק הארבע אמות שלנו וכל השאר עניינו של האחר. אחת ההצלחות של חסידות חב"ד היא ההצלחה של שיווקה כחסידות שאיכפת לה מכל יהודי ויהודי ללא הבדל, של שותפות הגורל בטוב וברע. הגדרות שאנחנו בונים סביבינו החומות הגבוהות, הגיטאות הם שיוצרים את אותה משוואה עגומה שלנו איכפת רק מעצמינו.

איפה אותם נבחרים שיבליטו את יכולת הנתינה העצומה שלנו למדינת ישראל? שיספרו השכם והערב על מפעלי החסד שלנו? שיספרו על אלפי החרדים שמסתובבים בבתי החולים בכדי לעזור לחולים, על אלפי החרדים שמסייעים בטיפול בחולים בערים השונות, על מאות החרדים שמצילים חיים כאשר הם מגיעים עוד לפני מד"א, על כל אותן עמותות חרדיות שמחלקות מזון למשפחות נזקקות ברחבי המדינה, למה הנציגים לא מספרים על כך מעל כל במה ומראים את התרומה האדירה של החברה החרדית למדינה? אולי כי הם מעדיפים שימשיכו לנגח אותנו? שימשיכו ליצור אצלינו את התחושה שאנחנו חיים בתוך מקום שסולד מאיתנו וחפץ בכל רגע נתון להשליך אותנו?

אני יודע שאני כותב כאן דברים קשים ובדברי אין כדי להמעיט מתרומתם של נבחרי הציבור החרדי לציבור, הם עוזרים ומסייעים ומשתדלים {לפחות רובם} וצריך להוקיר טובה, אך מותר גם לעשות חשבון נפש ובמיוחד ערב בחירות ,להיות שליח ציבור זוהי זכות מאוד גדולה עם משקל כבד על הכתפיים אך צריך להיות שליח אמת, שליח שחושב על כל אותם אלו ששמו עבורו פתק בקלפי. האם לכבודם של ציבור הבוחרים אין ערך? הפגיעה הקשה בהם היא דבר של מה בכך? לציבור החרדי יש אמירה במדינה הזו והוא שותף לנעשה בה, וכשפוגעים בו הוא יודע להחזיר, כשמדירים אותו הוא זוכר. זהו לא ציבור שהערך העליון שלו הוא כסף זהו הציבור הערכי ביותר במדינה, אבל חובת ההוכחה כרגע היא על נציגיו שישמרו על כבודו.
גרוס בחירות מועמדים הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד