כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קריספל: "לא מתדפק על דלתות האשכנזים"

סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל מגיב בפייסבוק לסערת סמינר זלזניק בעיר: "מעולם לא התיימרתי לייצג את 'מרביצי'"

קריספל: "לא מתדפק על דלתות האשכנזים"
פייסבוק

סוגיית הסמינר 'זלזניק' באלעד ממשיכה להסעיר את הרוחות בעיר. בתגובה לאשכול שעסק בנושא בקבוצת פייסבוק אלעדית, כתב סגן ראש העיר צוריאל קריספל את הדברים הבאים:

"חברים ערב טוב, ראשית אני שמח שאתם שואלים וזה מראה שאכפת לכם, ולגופם של דברים, סמינר זלזניק המקורי נבנה ועבד כל השנים כבית ספר תיכון ספרדי, לבנות האשכנזיות לא היה בית ספר בעיר עד לפני שנה וחצי, ואז הוקם בית ספר לאשכנזיות בשם "לדעת חכמה",

"זלזניק שכל השנים קיבל רק ספרדיות החליט משום מה השנה לגלות עצמאות בבחינת "השתמש וזרוק", הוא נבנה על הגב של הספרדים, וכשהפך ל"ילד גדול", קיבל החלטה שהיה לו דיי והותר עם הספרדים, וכעת גם הוא יכול לפתוח רק לאשכנזים, במשך תקופה ארוכה הוא דג את הבנות ה"טובות" בוגרות בבית הספר היסודי בית יעקב והבטיח להן עולם ומלואו רק כדי שתבאנה אליו, ולמעשה דפק את הבית ספר האשכנזי השני שנשאר עם כל הבררה של האשכנזיות כביכול, ואז הם פתחו במלחמה נגדו אך לא עמדו בפרונט ודאגו בעקיפין להפעיל את ללום שיצעק חמאס על האפליה.

"במקביל, זלזניק שפתח כיתה אחת קיווה לשבץ בה רק את האשכנזיות ואולי עוד שתים שלושה בנות ספרדיות מהמשוכנזות ביותר, את הסיפור הזה עצרנו באיבו, כאשר משרד החינוך חייב אותם לעשות רישום ומבחנים מחדש, ואכן הבנות הספרדיות שהיו מעוניינות בכך שובצו בכיתה הרגילה כבימים ימימה. הכיתה הבעייתית היא לא הכיתה של הספרדיות אלא הכיתה השניה של האשכנזיות שבתוכה צורפו גם כמה משוכנזות לרפואה ושעליה משרד החינוך טען לאפליה שאין בה 50:50 כביכול ספרדים ואשכנזים, אני לא ראיתי שום צורך להתערב בסיפור הזה כלל וכלל מכיון שבכיתה הזו לא מדובר בבנות ספרדיות שלנו אלא של מה שנקרא "מרביצי", מעולם לא התיימרתי לייצג אותן ולדאוג להן להשתכנז, ומי שבכל זאת רוצה מטעמי מאזוכיזם החליטה להרגיש נחותה וסוג ב' שיבושם לה, אבי עידן, איש יקר, טיפל בנושא בעבודה סיזיפית ועשה לילות כימים ומגיע לו כל היישר כח שבעולם.

"ולסיכום, אני כאן כדי לעזור לספרדים הגאים ולא לאלו שמתדפקים על דלתותיהן של האשכנזים שבזים להם. "לא ברעש השם" פעלנו בנחישות ובשקט למען המטרות שלנו שהושגו במלואן, כך עשינו, וכך נמשיך אי"ה לעשות, לא בהתלהמות אלא בישוב הדעת וברוגע, ובעיקר, בהצלחה. שבת שלום חברים יקרים"
קריספל אלעד סמינר זלזניק בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד