י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרי: נתמוך בכל מי שיביא מנדטים נגד ביבי

גוש 'רק לא ביבי' - קורם עור וגידים • השר לשעבר יעקב פרי מצהיר כי יתמוך בגוש שמאל-מרכז בין אם יעמוד בראשו יאיר לפיד או יצחק הרצוג או ציפי לבני • "לפיד יכול להקים את הגוש, אך אם יתגבש גוש שיצליח להביא להחלפת השלטון אהיה מראשי תומכיו • "כשקבוצה מפסידה, מחליפים את המאמן" • בוז'י הרצוג יו"ר העבודה: "אני ראש הממשלה הבא"

פרי: נתמוך בכל מי שיביא מנדטים נגד ביבי
פלאש 90

השר לשעבר יעקב פרי (יש עתיד) הצהיר היום (שבת) כי 'יש עתיד' תתמוך בגוש שמאל-מרכז ולא משנה מי יעמוד בראשו.

פרי הוסיף כי: "לא משנה אם לפיד, הרצוג או לבני יעמדו בראש הגוש בהחלט נלך איתו, ואני אהיה מראשי תומכיו והביצועיסטים בהתוויית הגוש הזה".

השר לשעבר, שהשתתף באירוע "שבתרבות" בבאר-שבע בהנחייתו של רועי כץ. התייחס ואמר: "כשקבוצה מפסידה, מחליפים את המאמן. החלטת ראש-הממשלה ללכת לבחירות הייתה חסרת אחריות והגיע הקץ למנהיגותו של בנימין נתניהו. נתניהו חשב על טובתו הפוליטית ולא על טובתו של האזרח הישראלי. הציבור הפסיד רפורמות חשובות והעברות תקציביות של מיליארדים לרווחה, לחינוך ולבריאות. המדינה נמצאת בקיפאון מדיני טוטאלי. מבצע צוק איתן שפתח הזדמנות למהלך איזורי פוספס לחלוטין".

השר פרי התייחס לניסיונות הליכוד לפצל את מפלגת יש עתיד ואמר: "מדובר בתרגיל פוליטי זול". בהתייחס למועמד הנכון להחליף את ראש-הממשלה אמר פרי כי: "יאיר לפיד צבר בשנתיים האחרונות ניסיון פוליטי וכלכלי רב ואני רואה בו מועמד ראוי לראשות הממשלה. אתמוך בו בכל מאודי. לפיד יכול להקים את הגוש החוסם להפלת נתניהו. אם יתגבש גוש שבסופו של דבר יצליח במספר המנדטים שלו להביא להחלפת השלטון אהיה מראשי תומכיו והביצועיסטים בהתוויית הגוש הזו.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק בוז'י הרצוג, שהשתתף ביום שישי בפורום סבן, בוושינגטון, אמר שיקים את הממשלה הבאה בישראל. "לא תהיה לי בעיה לצרף את נתניהו לקואליציה שלי".

"הדעה היא, שלא ניתן לגבור על ראש הממשלה בבחירות. ואני באתי לכאן לומר לכם, שראש הממשלה הבא בישראל יהיה אני, לאחר שאבנה את הקואליציה הנכונה".

הרצוג רמז לשותפיו: "צריך לשים את האגו בצד. אני רוצה לחבור ציפי לבני ולייצר גוש מרכז-שמאל בר-קיום שיוכל לשמש חלופה לממשלת נתניהו".

שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי, "התחייבות ראשי המפלגות שלא ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה קריטית לניצחון‎. כדי להביא סוף לכהונת נתניהו על ראשי מפלגות המרכז שמאל לעשות כל שביכולתן כדי לייצר שותפויות ובריתות, ואף להתחייב כי לא יהיו שותפות בקואליציה שנתניהו ראש הממשלה בה.

ב"שבתרבות" עם יואב לימור בחיפה, אמרה יחימוביץ': "התחייבות כזאת היא קריטית לניצחון. לבני ולפיד לא עזבו את ממשלת נתניהו מרצונם אלא סולקו ממנה. הם אלה שהמליצו בפני הנשיא כי ירכיב את הממשלה, וכל עוד לא יאמרו מפורשות שלא יעשו זאת שוב, הציבור לא יוכל להאמין להצהרותיהם כי יעשו הכל כדי להחליפו, והכל נראה כמו משחק והעמדת פנים".

"הקדמת הבחירות היא צינית והזויה והציבור לא מבין אותה, ובצדק, אבל כייוון שמדובר בעובדה מוגמרת יש להסתער בכל הכוח על ההזדמנות להחליף את השלטון, וזה אפשרי. נתניהו לא נמשח למלכות והמשך כהונתו אינו גזרה משמיים. שלושת החודשים הבאים הם יהיו דרמטיים ורבי תהפוכות פוליטיות, והכל אפשרי".

יחימוביץ' אמרה כי בימים אלה היא שלמה יותר מאי פעם עם החלטתה כשהייתה יו"ר העבודה שלא להכנס לממשלת נתניהו. "כל ממשלה שנתניהו בראשה היא בצלמו ובדמותו, והאופן שבו לבני ולפיד נשחקו והתבזו היא הוכחה חיה לכך".
פרי לפיד שמאל מרכז בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד