ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סקר: 62 אחוז נגד שיתוף חרדים בממשלה

ההסתה עושה את שלה • בסקר שנערך על ידי מכון סמית עולה, כי 62% מהציבור הינם בעד ממשלה בלי המפלגות החרדיות • גורם חרדי: "'יש עתיד' הסיתה זמן רב נגד החרדים, בסוף לפיד גילה שהכסף לא נמצא אצלינו" • רוב המצביעים מעדיפים שבנימין נתניהו לא יכהן כראש הממשלה הבא • משה כחלון וגדעון סער - גוברים על נתניהו

סקר: 62 אחוז נגד שיתוף חרדים בממשלה
פלאש 90

,
השנאה לחרדים כפי הנראה לא פסה מהמערכת הפוליטית: לפי סקר עדכני רוב הציבור בישראל מעדיף ממשלה ללא חרדים.

על פי סקר של מכון סמית שנעשה עבור ארגון חידוש, 62% מהציבור הינם בעד ממשלה בלי המפלגות החרדיות, 74% מתנגדים להגדלה מחדש של תקציב הישיבות.

בין התומכים בממשלה בלי המפלגות החרדיות: 78% מתומכי כחלון ו-68% מהמתלבטים.

הסקר נערך ביום רביעי האחרון בקרב מדגם מייצג של 500 איש מהאוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.

גורם פוליטי חרדי אמר ל'בחדרי חרדים' כי: "ההסתה ארוכת השנים נגד הציבור החרדי עשתה את שלה, שנים ארוכות שהתקשורת ומפלגת 'יש עתיד' הסיתו נגד החרדים. אבל הנה לפיד נכנס לממשלה, וגילה שהכסף והתקציבים הגדולים לא נמצאים אצל החרדים, הציבור עוד יפנים את ויבין שהסיתו אותו לחינם".

מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב אמר: "הציבור נכנס כבר עכשיו ובצדק לחרדה מהאפשרות שמשה גפני ישוב לנהל את המדינה מוועדת הכספים או שאריה דרעי ישוב למשרד הפנים".

בסקר נוסף מתברר ש-65 אחוזים מתושבי ישראל אינם מעונינים בבנימין נתניהו כראש הממשלה הבא של ישראל, כך עלה מסקר חדשות ערוץ 2 של מינה צמח ומנו גבע שפורסם הערב.

לפי הסקר, 71 אחוזים מבוחרי ישראל מתכווונים להצביע, 65 אחוזים אינם רוצים בהמשך כהונתו של בנימין נתניהו. 30 אחוזים מעונינים בכהונתו.

לדעת 36 אחוזים, בנימין נתניהו ראוי להיות ראש הממשלה הבא, באביגדור ליברמן הביעו תמיכה 10 אחוזים, נפתלי בנט 10 אחוז, יצחק בוז'י הרצוג 10 אחוזים, ציפי לבני 8 אחוזים, משה כחלון 7- אחוזים יאיר לפיד 5 אחוזים. בוגי יעלון 3 אחוזים.

על פי הסקר, 39 אחוזים נאמנים למפלגה לה הצביעו בבחירות הקודמות. 27 אחוז שינו את דעתם מהבחירות הקודמות. 17 מתלבטים עדיין. 6 אחוזים הצביעו בעבר וענו שלא יצביעו בבחירות בקרוב.

מסקר חדשות 2, עולה נתון נוסף לפיו משה כחלון וגדעון סער - כל אחד מהם גוברים על נתניהו בבחירות לראשות הממשלה. ,
סקר מפלגה ישראל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד