כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביבי התקשר לקרי: "שחרר את פולארד"

ראש הממשלה התקשר לג'ון קרי וביקש כי ישחרר את יונתן פולארד בהתחשב במצבו הרפואי • פולארד יצא מכלל סכנה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הערב (מוצ"ש) עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, וביקש שישחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד.

ראש הממשלה שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני ואמר לו: "חייו של פולארד בסכנה. אחרי 30 שנים בכלא הגיע הזמן שהוא ישוחרר ויחיה את שאר שנותיו כאדם חופשי".

בסוף השבוע הגיעו דיווחים מארה"ב כי פולארד הובהל לבית החולים במצב קשה. הערב נמסר כי פולארד יצא מכלל סכנה ויוחזר בקרוב להשגחת מרפאת הכלא.

בהודעה שנמסרה לרעייתו על מצבו הרפואי, הוסיפו גם, כי ככל הנראה בעלה יזדקק בקרוב לעבור ניתוח.

לאחרונה פורסם כי בקשה של פולארד להשתחרר בתנאים מגבילים סוכלה על ידי הממשל, בטענה כי שחרורו כעת, לאחר כ-30 שנה בכלא, יהווה "זילזול בחומרת העבירה והעברת מסר של חוסר כבוד לחוק".

בחודש שעבר פנו 8 בכירים אמריקנים הבקיאים בחומר המסווג בפרשה במכתב לנשיא אובמה ובו קבעו שדחיית הבקשה נעשתה על סמך טענה שקרית וקראו לנשיא אובמה לשחררו לאלתר.

בכירים אמריקנים נוספים הביעו תמיהה על כך שהממשל היה מוכן לשחרר את פולארד במסגרת המו"מ בין ישראל לפלסטינים אך עדיין טוען כי שחרורו כעת בתנאים מגבילים מהווה "חוסר כבוד לחוק".

בשנים האחרונות התרבו קריאותיהם של בכירי ממשל, בטחון ומשפט מהשורה הראשונה לשחרורו של פולארד בנימוק שהעונש שריצה הינו מוגזם וחסר פרופורציה, זאת בשל העובדה שכל אדם אחר שביצע עבירה דומה ריצה עונש קצר בהרבה.
פולארד ישראל ארהב ביבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד