ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סגן נשיא ארה"ב: "אנחנו לא עושים טובות לישראל"

בנאום בפורום סבן אמר ג'ו ביידן: הברית עם ישראל זהו צורך אסטרטגי • "לא נתיר לאיראן להשיג נשק גרעיני. סוף פסוק"

ביידן, פלאש90
ביידן, פלאש90

בנאום סנגוריה חזק על כנות תמיכתה של ארה"ב בישראל, הצהיר הערב (שבת) סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי "אין שמץ מחלוקת" בין שתי המדינות בכל מה שנוגע למטרה האסטרטגית של בטחון ישראל. "ארה"ב אינה עושה טובות לישראל כאשר היא מממשת את מחויבותה לבטחונה; המחויבות לבטחון ישראל היא חובה מוסרית ונחיצות אסטרטגית".

ביידן, שדיבר בפורום סבן בוושינגטון, אמר: "לי, ולנשיא אובמה, מעולם לא היה אפילו בדל ספק לגבי המחויבות האמריקאית המוצקה כברזל לישראל, והתוצאה היא המימון לרכש סוללות נוספות של 'כיפת ברזל', או הסיוע הצבאי השנתי בסך שלושה מיליארד דולר... אפילו ביבי, ידיד אישי טוב שלי, למרות שהוא משגע אותנו לפעמים, הודה שהסיוע הבטחוני שמושיט הממשל הזה לישראל הוא חסר תקדים".

"אנו ידידים קרובים", המשיך סגן הנשיא. "אין שמץ מחלוקת ביננו בכל מה שנוגע להשגת המטרה האסטרטגית של שמירה על בטחון ישראל, אך כידידים מוטלת עלינו החובה לתת ביטוי למחלוקות טקטיות כיצד להגיע לאותה מטרה אסטרטגית... אנו מקיימים מגעים בלתי פוסקים עם ישראל (לגבי איראן)... לכן, אני קורא לקבוצה הזו (פורום סבן), שהיא אולי המשפיעה ביותר בתחום היחסים בין ישראל לארה"ב: שימו דברים בפרופורציה. אל תגזימו בייחוס חשיבות גדולה כל כך לחילוקי הדעות. בואו נדבר על העובדות".

ביידן אמר, כי נמתחו ביקורות רבות על עמדת ארה"ב במו"מ עם איראן. "לכן אומר: לא נתיר לאיראן להשיג נשק גרעיני. נקודה. סוף פסוק. קץ הוויכוח. זה לא יקרה במשמרת שלנו. אנו מחויבים להשיג הסכם שיחסום לפני איראן את כל הנתיבים האפשריים להשגת נשק גרעיני".

ביידן הגן על התנהלות ממשל אובמה מול איראן וקרא לקונגרס, ולגורמים ישראליים, לא לתמוך בהטלת סנקציות נוספות על איראן בשלב זה של המו"מ, שעד עתה הניב הישגים חיוביים. הוא ציין, שכלכלת איראן נתונה בלחץ אדיר בגלל הסנקציות הקיימות, ומצבה נעשה קשה יותר בגלל הירידות הנמשכות במחירי הנפט. לדבריו, אובמה הבטיח שארה"ב מעולם לא תחתום על עסקה גרועה ובמקביל, האיראנים מתחילים לגלות סימני גמישות. "עכשיו לא הזמן להטיל סנקציות נוספות", אמר סגן הנשיא.

כצפוי, הוא קרא שוב להמשיך במאמצים להשיג פתרון של שתי מדינות לשני עמים. הוא הדגיש שארה"ב מעלה באזני הפלסטינים תביעות קשות, לרבות הפסקת ההסתה וקץ לשלהוב הרוחות בסוגיית הר הבית, אך גם לישראל יש מה לעשות: הפסקת הענישה הקולטקיבית שבאה לידי ביטוי בהרס בתי טרוריסטים והפסקת פעילות התנחלויות.

הוא הדגיש, שלהשגת הסכם עם הפלסטינים עשוי להיות פוטנציאל לשיפור יחסי ישראל עם חלק ניכר מהעולם הערבי, לרבות סעודיה ומדינות המפרץ, שמוצאות עצמן עתה בצדה של ישראל במאבק נגד הקיצוניות האיסלמית.
ביידן ארהב איראן ישראל סבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד