י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בוידאו

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא בתמיכה פומבית ביחיאל לסרי

בשמחת החג בסוכתו, בירך האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, ממנהיגי הציבור הספרדי באשדוד את לסרי: "ברכת אבותינו הקדושים תגן בעדו, שתהיה לו ברכה והצלחה" • אמירה פומבית חריגה בהתחשב בכך שנציג החצר ממוקם במקום השני ברשימת ש"ס שמתנגדת ללסרי

האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא בתמיכה פומבית ביחיאל לסרי
האדמו''ר רבי יקותיאל אבוחצירא עם ראש העיר לסרי צילום: באדיבות המצלם

תמיכתם של אדמור"י משפחת אבוחצירא בראה"ע אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ידועה מזה שנים, אולם היום הייתה זו הפעם הראשונה שהדברים קיבלו הד פומבי ורשמי מפיו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, ממנהיגי הציבור הספרדי באשדוד.

כזכור, לפני פחות מחודש ימים פורסם מכתב הכחשה חריף בכתב ידו של רבי יקותיאל אבוחצירא, נגד מודעות שכרכו את שמו וחתימתו כביכול הוא תומך באבי אמסלם. האדמו"ר הבהיר שזה שקר מוחלט. כעת נרשמה עליית מדרגה עם הכרזת התמיכה הפומבית באופן רשמי בראש העיר יחיאל לסרי.

במהלך סעודת האושפיזין בסוכתו בעיר, כשראה"ע לסרי יושב לצידו כאורח הכבוד, פתח האדמו"ר את דבריו בברכת ברוכים הבאים ל"ידידנו היקר, ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ה' ישמרהו ויחייהו" והוסיף: "ברכת אבותינו הקדושים תגן בעדו, שתהיה לו ברכה והצלחה".

לאחר מכן המשיך האדמו"ר בדברי התמיכה הפומביים ואמר: "הברכה הייתה איתו מההתחלה ותמשיך ללוות אותו, ימשיך לפעול ולהנהיג את העיר אשדוד, וכפי שבירך מור אבי ע"ה שהברכה תהיה וירחיבו גבולות הקדושה, הוא זכה וימשיך לזכות בשמחה ובברכה ובהצלחה גדולה יהי רצון".

מדובר בהתבטאות דרמטית ומשמעותית מאוד מאחד המנהיגים הבולטים של ציבור עדות המזרח באשדוד, בפרט כאשר סיעת ש"ס, בה מכהן נציגו של האדמו"ר בתפקיד בכיר וממוקם במקום השני ברשימה, מריצה כרגע את היו"ר אבי אמסלם לראשות העיר ופועלת אקטיבית נגד מועמדותו של לסרי.

האמירה הפומבית מלמדת על חוסר שביעות רצון בקרב ההנהגה הרוחנית בעיר מההחלטות של הדרג הפוליטי הארצי בש"ס, בכך הרבנים מביאים לידי ביטוי את בחירתם החריגה להתנהל באופן עצמאי ובמנותק מהחלטות המפלגה.

יחיאל לסרי אשדוד רבי יקותיאל אבוחצירא בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד