י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
התמודדות הוגנת?

הפריימריז ביש עתיד: בעלי זכות ההצבעה - מינויים של יאיר לפיד

למרות שמפלגת יש עתיד הכריזה על פריימריז שייערכו בחודש דצמבר, בעוד כחודשיים, עיון בתקנון המפלגה מוכיח כי הבחירות מוטות באופן מובהק לטובת היו"ר הנוכחי יאיר לפיד ואינן הוגנות. בעלי זכות ההצבעה שלהם ניתנה ההשפעה הם מינויים ישירים או עקיפים של לפיד

הפריימריז ביש עתיד: בעלי זכות ההצבעה - מינויים של יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהפגנה בכפר סבא צילום: אלעד גוטמן

מפלגת יש עתיד בראשות היו"ר יאיר לפיד הכריזה אמש (שני) על פריימריז שייערכו בחודש דצמבר, בעוד כחודשיים. לפי שעה מתמודדים על התפקיד היו"ר הנוכחי לפיד וחה"כ רם בן ברק.

יערה שפירא, כתבת הכנסת של 'כאן חדשות' ציינה כי מעיון בתקנון המפלגה עולה השאלה להוגנות שבהתמודדות בעקבות העובדה שמרבית האנשים שתינתן להם זכות ההצבעה, הם כאלו שמונו באופן עקיף או ישיר על ידי יאיר לפיד.

כך למשל על פי תקנון יש עתיד - "רשאי להתמודד ליו"ר מי ששימש לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות", המשמעות היא שאין מועמדים מבחוץ.

בנוסף, הגוף הבוחר את יו"ר המפלגה הם חברי הוועידה בה חברים כעת כ-740 איש. מי הם חברי הוועדה? חברי כנסת, שרים וחבר נוסף שכל אחד מהם ימנה - כלומר מינויים ישירים ועקיפים של לפיד.

בנוסף חברים בוועידה ראשי רשויות וסגניהם, ראשי סיעות ברשויות, בעלי תפקידים במוסדות הלאומיים, מנהלי אזורים ומטות שטח, אף הם ברובם מינויים ישירים ועקיפים של לפיד.

מעבר לכך, התקנון קובע כי יו"ר המפלגה רשאי למנות 5% מחברי הוועידה ועוד 5% חברים של כבוד.

בנוסף בוועידה יהיו חברי הנהלת המפלגה ועד 30% ממייסדי המפלגה שתקבע וועידת המפלגה. ומי בהנהלת המפלגה? אז על פי התקנון יו"ר המפלגה ישמש יו"ר הנהלת המפלגה והחברים בה ימונו על ידו ובנוסף הוא יהיה רשאי להחליף אותם בכל עת.   

יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד