י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתעקשים על ניצחון

ריאיון עם היסטוריון מצרי: "לא הפסדנו במלחמת יום כיפור"

מי המנצחת? כיצד נלמדת במערכת החינוך המצרית מלחמת יום כיפור 50 שנה אחרי וגם ריאיון לא שגרתי עם אחמד זאיד מקהיר, מייסד קבוצת ההיסטוריונים המצרים של 1973

ריאיון עם היסטוריון מצרי: "לא הפסדנו במלחמת יום כיפור"
מלחמת יום הכיפורים צילום: באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

גם במצרים מציינים בימים אלה חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים, שמשווקת שם עד היום כהצלחה כבירה. אחמד זאיד, מייסד קבוצת ההיסטוריונים המצרים של 1973, מנסה לתת קונטרה לנרטיב הישראלי והמתרגם המצרי לשפה העברית, עמר זכריא, שמקווה שזאת תהיה המלחמה האחרונה בין המדינות.

בראיון מיוחד לרועי קייס ב'כאן חדשות' אומר ההיסטוריון: "חשוב לי שהעם הישראלי יידע שזו הייתה מערכה, אנחנו ניצחנו בה ולא כלום, הכול בסדר. הרי אנו מודים שניצחתם ב-1967. מה העניין? אתם צוחקים על העם שלכם ואומרים לו שאתם ניצחתם?", אמר זאיד מקהיר. זאיד הוא אנליסט פיננסי במקצועו, והוא נולד שנתיים בלבד אחרי מלחמת יום הכיפורים.

לפני 15 שנה הקים זאיד את מפעל חייו, קבוצת "ההיסטוריונים של 1973". מוסד תרבותי ללא מטרות רווח, לטענתו של זאיד, אשר עשרות מתנדבים בו עובדים לילות כימים, כדי לחזק את הנרטיב המצרי של המלחמה, בעזרת הפצת תכנים ברשתות החברתיות.

"אנחנו פועלים בשטח, אנחנו עושים הרצאות בבתי ספר ובאוניברסיטאות. יש לנו חיילים וקצינים בוגרי המלחמה שמדברים עם הילדים. אנחנו עושים סיורים לקו בר לב. הפעילות שלנו אינה רק באינטרנט", הסביר זאיד, שלדבריו, באתר שלו ביקרו כ-44 מיליון אנשים.

לטענתו של זאיד, ישראל הצליחה לפגוע בנרטיב המצרי, הוא אמר לרועי קייס "הגענו לכך ששמענו את דובר צה"ל בערבית שבירך את ישראל על ניצחון", אמר. "זה לא נכון ולכן לא הייתה ברירה, אלא שנופיע ונמלא את תפקידנו כמוסד חברתי - ונגיב לעיוות ההיסטוריה של המלחמה"

 

מלחמת יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד