י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא רק בדיזנגוף

הדוח חושף: 18 מנייני תפילה הופרעו במהלך היום הקדוש

דוח חדש של המועצה הדתית בתל אביב מציג 18 אירועים של הפרעה לתפילות בעצם יום הכיפורים ברחבי העיר הליברלית. בין המקומות גם בתי כנסת ממש, לא ברחובה של עיר, וגם מניינים שאמנם התפללו בחוץ, אולם ללא שום הפרדה או מחיצה בין גברים לנשים

הדוח חושף: 18 מנייני תפילה הופרעו במהלך היום הקדוש
מתחם התפילה בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כשבוע לאחר יום הכיפורים, דוח שמפרסמת במועצה הדתית בעיר תל אביב יפו מעלה כי לא רק בכיכר דיזנגוף הופרעה התפילה בעיצומו של היום הקדוש, אלא בסך הכל ב-18 מוקדים בעיר, בהם גם בתוך בתי כנסת ולא רק למניינים במרחב הציבורי. 

"לצערנו כי רב, ביום כיפור האחרון נחשפנו לאירועים רבים בהם הופרעה התפילה, הן למניינים שנערכו במרחב הציבורי עם או בלי מחיצה, והן לכאלו שבתוך מתחם בתי הכנסת ממש", בכתב בדוח.

בדוח מפורטים כל הפרטים, כמות המתפללים במקום, כמות המפגינים לעומתם, מעשיהם בפועל של המפגינים, כמו "צעקות, ריקודי נשים, הרס ציוד, לא נתנו להתחיל, צעקות "נאצים ורוצחי ילדים".

כך למשל כתוב בדוח לגבי מניין של חב"ד לתפילת נעילה בכיכר המדינה שמנה 250 איש, הופרע על ידי 40 מפגינים תוך מכות ועצורים, צעקות וכניסה אי מגדרית, הורדה של המחיצה, משרוקיות בזמן השופר.

בכיכר השוטר - לב תל אביב, נרשם גם כן ביזוי התפילה בעצם יום הכיפורים, למרות שלא היתה שום מחיצה או הפרדה במקום. לפי נכתב בדוח "כניסה עם בגד ים לדוכן החזן".

וכך בכל 18 המקומות שהופרעה התפילה נכתב מה בדיוק אירע וכיצד הופרעה התפילה באלו אמצעים וכמה מפגינים הגיעו.

כיכר דיזנגוף יום הכיפורים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד