כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המדפים ריקים

לא רק חלב בפיקוח: עוד מוצר בסיסי שרוי במחסור חריף

מלבד המחסור שקיים בחלב מפוקח צרכנים רבים מדווחים על מחסור בשמנת מתוקה של תנובה | לפני שבועיים פורסם שאריזות השמנת להקצפה של מחלבת טרה נעלמו מהמקררים 

לא רק חלב בפיקוח: עוד מוצר בסיסי שרוי במחסור חריף
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

אנו כבר מודעים לכך שבחודשים האחרונים קיים מחסור חריף במוצרי חלב אלא שכעת מברר כי ‏בנוסף לחלב בפיקוח, קיים מחסור בשמנת מתוקה של תנובה 38% ו-32%. אזרחים רבים שביקשו לרכוש את המוצר הפופולרי מתקשים למצוא והמדפים ריקים.

ברקע הדברים, לפני כשבועיים פורסם ב'Ynet' כי מחלבת טרה החליטה להפסיק למכור לצרכנים שמנת מתוקה 38% ו-32%, שמיועדת להקצפה, לאפייה ולבישול.

לפני כחודשים פורסם כי מכרז חדש של משרד הכלכלה יאפשר ייבוא של 5,000 טון גבינות לארץ ללא מכסים. השוק ייפתח לסוגים רבים של גבינות למעט גבינה צהובה, כעת ייתכן שזה יהיה גם הפתרון במקרה זה.

לאחרונה נחשף כי תנובה ייצרה בקיץ הנוכחי בין 4% ל-5.7% פחות חלב מפוקח, וחלב בכלל, לעומת הקיץ של השנה שעברה. למרות טענות החברה שהיא מייצרת בשיא הכושר כל העת במטרה לפצות על המחסור שיצרה ההחלטה של מחלבת טרה להפסיק לשווק חלב מפוקח לצרכנים, וכן לפצות על הפסקת הייצור של מחלבות רמת הגולן. מהנתונים עולה כי בחודשי הקיץ בשנה שעברה 25.95 מיליון ליטר חלב מפוקח, כשבחודשי יולי אוגוסט של השנה הנוכחית ייצרה 24.943 בלבד, 4% פחות, ירידה של 1.007 מיליון ליטר. לפני שבוע פורסם כי החברה התמודדה עם תקלה בקו הייצור של קרטוני החלב.

חברת טרה תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד