כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מטעה את הצרכן"

מועצת החלב: יש להחליף בהקדם את השם שניתן לחלב המיובא

רשת מחסני השוק מייבאת חלב בשם 'הר חרמון' מפולין | מועצת החלב טוענת שהשם גורם לצרכן לחשוב שמדובר בחלב ישראלי ומטעה את ציבור הקונים ועל כן יש להחליפו בהקדם

מועצת החלב: יש להחליף בהקדם את השם שניתן לחלב המיובא
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מנכ"ל מועצת החלב שיגר מכתב התראה ליבואן החלב של רשת 'מחסני השוק' ובו הוא כותב כי השם שניתן לחלב, 'הר חרמון', הינו מטעה והוא דורש כי השם ישונה בהקדם, כך מדווח ב'Ynet'.

המנכ"ל, איציק שניידר, כותב כי "שימוש בשם הר חרמון לחלב מתוצרת פולין מטעה את הצרכן הישראלי לחשוב כי מדובר בחלב ישראלי והוא עתיד לגרום נזקים ליצרני החלב ולמחלבות בישראל, כמו גם לצרכני החלב בארץ. הנכם מתבקשים לחדול לאלתר בשימוש בשם שבנידון ולהימנע משימוש בכל שם אחר שיהיה בו להטעות את הצרכן להאמין כי מדובר בחלב ישראלי.

נודה אם תאשרו לנו בחוזר בתוך שבוע ימים מקבלת מכתבנו זה, כי תפעלו בהתאם לנדרש, שאם לא כן, נאלץ לשקול נקיטת הליכים משפטיים נגדכם".

ברקע הדברים, עתירה שהוגשה לבג"צ ע"י יצרני החלב ומועצת החלב במטרה למנוע את ייבוא החלב, זאת לאחר ששר האוצר החליט על פטור ממכס בתחום החלב הניגר. לטענתם שר האוצר לא קיבל החלטה מקצועית, אלא פוליטית. עוד הם סבורים כי הם יכולים להוכיח שבכוחם להתגבר על מחסור החלב במדינה.

מהיבואנית נמסר בתגובה ל'Ynet' כי "עוד לפני שהחלב המיובא הגיע לישראל, נבחן, אושר ונרשם סימן המסחר הר החרמון אצל רשם סימני המסחר, לצורך מיתוג סדרה של מוצרי חלב מיובאים ובהם גם החלב הטרי. כשם שנעשה ביחס לכל סדרת מוצרי הר חרמון, גם על אריזת החלב המיובא כתוב בצורה ברורה ובולטת שהוא מיובא מפולין וכידוע, למהלך הייבוא של החלב נלווים פרסומים והד ציבורי נרחב וכתבה זו היא דוגמה נוספת לכך.

הר החרמון, ששטחו מחולק בין ישראל, סוריה ולבנון, אינו מזוהה כמקום בו מתבצעת פעילות תעשייתית ובפרט לא כמקור גיאוגרפי לייצור של חלב ישראלי וההטעיה היחידה היא בעצם העלאת הטענה. להבדיל, יוון אכן ידועה כיצרנית יוגורט משובח, העיר פיראוס אכן מזוהה עם גבינות קשות איכותיות, ניו-יורק מתהדרת בקרם צ'יז נחשק - ולא ראינו את מועצת החלב מזדעקת כשהונחו על המדף סדרות של מוצרים ישראליים במיתוגים דומים.

החלטת הממשלה נועדה להתמודד עם מחסור בחלב, להגביר תחרות ולהוזיל עלויות לצרכן וקבוצת אדום גרופ קוראת מכאן למועצת החלב לברך על המהלך שיש בו אך ורק תועלות לצרכן הישראלי".

חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד